Den duktiga dottern blickar mot helgen

Nu sitter jag som ett barn på julafton i soffan. Det är märkligt för det är bara Madde som kommer på besök. En syster jag känt i 22,5 år. Jag är lite märklig. Jag har städat som inför en date och jag har duschat, peelat mig och smort in mig. kanske va det lite för min skull också. Jag tror dock att jag peelat bort all min brunhet så nu kan Madde inte komma hem till Nyköping på söndag och berätta hur brun jag är. Men hon kommer förmodligen kunna berätta en hel massa fylle-historier. Det ska bli spännande. Jossan, min kära vän, är så snäll att hon ska hämta Madde på flygplatsen. Det innebär att Madde tjänar ca 105 kronor, vilket motsvarar 3 glas öl eller vin på HP. Man måste ju tänka i de viktiga termerna. Vädret är ju kanske inte riktigt som planerat, det blir ju ingen playa, men ändå. Då finns det ju en anledning att värma sig med sprit. 

Under gårdagskvällen och morgonen har jag tittat på filmen "Why Did I Get Married?" Underbar film, dock hade den ett problem, eller det kan vara min dator som har ett problem. Ljudet var nämligen inte synkat med filmen, men jag var fast besluten att se denna film. Jag va liksom inte på Gudfadern humör. Och mitt nerladdningsbibliotek är kanske inte det största i Sverige. Tror inte att polisen kommer att jaga efter mig direkt. Men jag gör ju mitt bästa. 

Efter denna galna helg ska jag ju vara lite produktiv också. Det blir tapetsering i vardagsrummet och köket. Jag tror det kommer bli grymt. Allt är egen design så jag försöker verkligen lita på min förmåga. Sedan ska jag också vara en duktig dotter på söndag och baka en kaka och koka kaffe till far och farbror. Mamma får dock stå för receptet, mina skills på den fronter är ju kanske inget att skryta med. Jag skulle nog knappt klara en shake and bake. Nåväl, jag ska verkligen försöka. Sedan ska jag försöka att inte låta far min gå mig på nerverna. Lika troligt som att jag blir president i USA.  

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas ni får en toppen helg, kan ju aldrig bli fel med systrarna Gustavsson.. :) Puss

2008-05-16 @ 12:19:55
URL: http://cvm.blogg.se
Postat av: Syster madelääääään

Men Carina... Vi stavar faktiskt med f som sig bör när man kommer från nefre Nyköping. Lite bättre och lite snyggare!

2008-05-16 @ 15:04:52
Postat av: Carina

Ber om ursäkt systrarna GustaFsson...:) Ta hand om varandra ikväll och ingen skjutsning på Carro´s cykel, vi vet hur det slutade sist... Puss på er!

2008-05-16 @ 15:41:42
URL: http://cvm.blogg.se
Postat av: Susanne

Det betyder väl att den rika systern, som har jobb och nu sparat in 105 kr bjuder dig hela helgen.Du är ju bara en stackars fattig student. Ha en riktigt trevlig helg tjejer. Väntar mig en resumé senast måndag morgon.

2008-05-16 @ 15:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0