Bord för 1, tack!

Några rader innan Gilmore Girls. Jag har nämligen tv-paus, något som jag absolut inte förtjänar eller borde ha när det bara är en och en halv dag kvar till tentan och motivationen har inte varit på topp. Det är ju synd om man ska misslyckas med det sista man gör på terminen. Dessutom är ämnet ganska intressant, men väldigt omfattande. Så om en liten hemlängtan skulle kunna lämna min kropp kanske allt skulle bli bättre. Undrar varför jag längtar hem egentligen, då min familj tycks ha förskjutit mig. Jag ringde far igår för att föreslå en familjemiddag på en trevlig restaurang på fredag. han sa att det typ lät trevligt men att mamma är i Valencia och Per ska tydligen slagga hemma hos oss för att gubbarna ska spela golf på lördag morgon. Så då tyckte väl jag att Per skulle kunna vara mammas ställföreträdare, men de ska ju självklart spela golf på fredagen också. Typiskt bankgubbar. Vad har hänt med världen? Vem tackar nej till färdiglagad mat och gott vin för att svinga någon slags stålpinne som man inte ens är speciellt bra på. Typiskt baby-boom generationen. tacka veta jag Y-generationen, det är i alla fall lite fart ock fläkt bland oss. Så det slutade helt enkelt med att jag bad gubben att lämna lite pengar så ska jag boka ett bord för 1 och fira mitt eget sommarlov. Jag behöver inga människor omkring mig. Jag är en strong independent woman. Så det så. Dock får jag torgskräck när jag ska gå in på restauranger ensam så jag vet inte riktigt hur jag ska komma in, men det löser sig. 

Kommentarer
Postat av: Carror

Du är välkommen att joina mammorna som blivit tonåringar på Rökeriet halv åtta på fredag

2008-05-27 @ 16:05:30
Postat av: john

jaa du jag undrar det ja...

2008-05-27 @ 20:11:59
URL: http://johnjohns.blogg.se
Postat av: Carro

ja du John, hur ska det gå? Du är ju inte direkt där och ställer upp för mig när jag kommer hem. Det är ju ditt val...

2008-05-27 @ 21:42:04
Postat av: Madde - Da sister

Jag lovar att representera resten av familjen på din middag. Vi vill ju inte gärna att det börjar ryktas om att Gustafssons är något slags utstött & tragiskt släkte

2008-05-28 @ 12:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0