Den ofrivilliga turisten

Dagen började så bra, med kaffe och en lugn förmiddag. En kort dag i skolan och beslut om att färdas hela vägen till ICA Maxi för att shoppa. Ja, mat alltså. Tillsammans med Yasmin och Jossan begav jag mig till Mejan där vår lånebil stod. Det fanns bara ett problem. Tobbe (ljushuvudet) hade glömt att slå av strömmen - bilen var stendöd. Och vem hade någonsin trott att jag skulle hoppa ur bilen och skjuta på den för att bilen kanske skulle gå igång. Även om någon nu var dum nog att tro att jag skulle göra något sådant kan jag berätta för alla er andra - det hände inte. Så Jossan ringde till Tobbe för hjälp med spektaklet. Efter några vändor på Mejans parkering gav vi upp hoppet. Men Gud måste sett vårt kämpande och sände oss därför en förbipasserande bil, med en bilmekaniker i. Efter några tråkiga och svårförstådda gotländska skämt fick vi igång bilen. Då kom nästa grej till min kännedom. Vi var tvugna att köra runt i bilen i typ en halvtimme för att sedan kunna handla. Så skit bilen inte skulle dö igen. En vända till snäck blev första utflykten. Inte så intressant. Nästa blev en tripp till Jacobs förra bostadsområde. Lägenheten såg fin ut men hans närmsta grannar var psyket, polisen, Anonyma Alkolister och Missionskyrkan. Jag klandrar honom inte för att han flyttade. Sedan kom vi äntligen till Ica. Spektaklet tog två timmar. I say no more.

Dagens utbrott


Jag trodde aldrig det skulle hända mig. Jag har blivit degragerad. Det är hemskt och förnedrande. Allt detta av - MQ:s kundklubb. Idag skickade de mig ett silverkort, ETT SILVERKORT, som de nu tror kommer få mig att handla mer. Vem tar ifrån någon ett guldkort utan förvarning? Detta kommer leda till livslång bojkott och kanske en anmälan för ärekränkning. Jag var ju tjejen med Guldkort, nu är jag tjejen med Silverkort. Tanken får mig att må illa.


Kommentarer
Postat av: James

Hoppas att du någon gång ska vara glad...

2008-03-04 @ 21:27:42
Postat av: Carro

Tack för din kommentar James. Lycka är inte mitt mellannamn, men du får heller inte ta mig på orden för min bitterhet. I många fall handlar det om självironi. Jag lovar dig att ett glatt inlägg skall komma snart. Dock tycker jag att vissa inslag av lycka omnämns ganska ofta.

2008-03-04 @ 22:27:58
URL: http://labambola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0