Skor som gör kvinnan & kvinnan som är mannen

Ibland förstår jag varför någon en gång uppfann högklackade skor. Den absoluta anledningen måste varit att en kvinna ska få känna sig kvinnlig. Så jag kan idag tacka för de beiga skorna jag tidigare nämnt och som inhandlades i fredags, En vecka efter förälskelsen.Det var inte okej, man ska slå till när man är kär. Förälskelsen håller i sig, men jag vill lova att kärlek är inte hälsosamt hela tiden. Mina fötter är garanterat berädda att hålla med. Efter två dagar i dem kan jag meddela att det blev lågskor under söndagen. Vila åt föttera - ett hälsotips.

Åter till kvinnligheten. Jag tackar skorna, för jag kom idag fram till att jag är mannen i mitt förhållande. Dödstöten blev när John insåg att han tappat kontrollen över, just det, tvkontrollen. Det enda mannen tror att han alltid kommer att ha i sin besittning. Och faktum är att till och med David får mig att ge upp, i mitt eget hem, jag lämar ifrån mig kontrollen. Men på Bagaregatan hos John är jag herre på täppan. Både bildligt och sannligsenligt menat. Därav är det tur att jag kan ta på mig mina klackskor och gå ut om kvällarna, för kvinnlighetens skull. Dock är jag i och med detta även avsevärt längre än min pojkvän, vilket dödar hans manlighet vid min kvinliga sida. Tips till John är säkerligen uppskattat, då mannen alltid vill vara man. Gärna snabbt antar jag för att han nu står i köket och lagar maten som vi ska äta och senare kommer han att diska allt som förbrukats under tillagningen. 
Slutsats: inkvoteringar och jämnställdhet kan vi lägga ner i samhället och därmed även socialdemokraterna och FI (som jag dock trodde starkt på, jag menar vilken politik och med Linda Rosing som engagerad kan ju ingenting misslyckas. Detta styrker jag på egna erfarenheter då jag satt som klistrad vid tv:n varje dag hon var inne i Big-Brother huset). Jag tänker därför meddela att kvinnan har tagit över, det enda jag behövde var lite ambition och beslutsamhet. Inget kan stoppa mig nu. Men motkampanjer om att ge mannen tillbaka sin manlighet kommer att ges anledning att starta. Men tills dess är jag mannen, härskaren och även den välbetalda. Detta för att John, precis hemkommen från Thailand, ännu inte jobbar så hör och häpna CSN gör mig till höginkomstagaren i denna relation. I love it.  

Dagens boktips och bedrift

  • Sophie Kinsella skriver om en shopaholic, Jag tror jag läser den sista av hennes böcker nu. Förstår man Shopping förstår man verkligen Rebecca i denna bok. Hon kan precis som jag tjäna pengar på att handla kläder. Det är enkelt: köp någonting med lite rabatt så har du tjänat pengar. Köp väldigt mycket på ett ställe och ha klubbkort så får du rabatt hemskickat, då blir det ju gratis till slut. Enkelt.
    En shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella
  • Bedriften, Ja herre gud, Jag har ätit lunch med John och hans Mamma Karin idag. Ni undrar säkert vad som hänt. Ja det var just det som var bedriften - Lunchen -. Livrädd som jag är för att aldrig passa en mamma tog jag mig i kragen och klädde på mig mitt bästa humör. Det var dock lite vacklande innan då jag provade kläder i cirka en timme. Men jag gick dit. Hoppas bara jag håller måttet. Jag menar vem duger åt ens son när man är mamma? Min mor och far är glad över vem som helst. Så länge någon kan stå ut med mig är de dennes största fan. Mindre tid för dem att spendera med mig liksom. Så John har klarat testet med råge. Pappa skulle säkert betala en Vera Wang klänning till bröllopet bara det händer. Ledsen pappa, investera pengarna i några skit aktier, det är lika troligt att de blir välinvesterade där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0