Payday

Dagen är kommen. Efter 9 svettiga arbetspass under julen kom dagen jag väntat på. Inte julafton, men det känndes som julafton. Löning.

Okej, oss emellan, det är ju kanske inte lönen Donald Trump får ut i månaden och inte i närheten av ens det underhåll han förmodligen betalar till sina ex-fruar. Men det var en betydlig slant för en student. Dock leder denna fantastiska utbetalning till ett dilemma.

Dilemmat lyder: Vad ska jag göra med pengarna. Som jag ser det finns det 3 alternativ, varav två jag tagit fram själv.
1. Jag kan spendera pengarna på enbart underbart vackra kläder & skor.
2. Jag kan låta dem sitta på kontot och använda dem när jag verkligen behöver någonting. Boring.
3. Jag kan lyssna på pappa Ulfs tjatiga råd (De som jag och Madde har fått alvarliga men av) det vill säga: En buffert. Jag skulle dock föredra en buffé av kläder framför en buffert. Men Ulfs irriterande röst gnager i mitt undermedvetna. Buffert, buffert, buffert. 

Kan man göra en kombination? En buffert som senare leder till en resa till Rom med Fanny för att shoppa. Det kan man ju använda en buffert till. Ska kolla om detta klarar pappas krav på vad en buffert är. Troligen inte.

Så dilemmat får följa mig genom dagen. Men pengadjävulen (mer känd som Ulfs buffertdjävul) på den högra axeln känns liten om man jämför med den gigantiska shoppingdjävulen på vänster axeln. Vi får se vem som vinner kampen. Men vi vet alla vem jag hejar på.

Dagens derby & vita kamel

  • Jag börjar med det mest spännande. Madde ska för första gången på två år få en vit kamel. Varför? För att i två dagar har hon skvallrat bäst av alla. Det är bättre än Britneys senaste skandaler vill jag lova.
  • Dagens derby. heregud jag ska uppleva någonting som inte alla har gjort. Det är inte ett Roma-Lazio derby. Det är Gotlandsderby i hockey. Ska bli spännande, men för er som känner mig som prinsessan - det finns inga sittplatser. Herregud, jag ska stå. Då får jag skippa stilettklackarna, kul kväll.

Kommentarer
Postat av: Madde - da sister

Carro det e lugnt!! Du kan shoppa upp ALLT!! Jag e nämligen syndabocken för tillfället, du vet flyttider... Say no more =) Jag råkade shoppa upp min obefintliga buffert på IKEA och nu har jag tänkt att organisera en flytt utan den fantastiska Ulf. O vi vet ju alla... ingen utom Ulf har någonsin flyttat och bör därför betraktas som intelligensbefriade! Say no more =)

För överigt tycker jag att du visar en stor insikt vad gäller dina livskriser. Mycket positivt! Ser ljust på din framtid!

2008-01-23 @ 23:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0