Läsarrekord & Tack

Det är så mycket nu att jag funderat hela dagen på hur jag ska börja. Det första, den måste ju komma Den stora ursäkten. Jag, precis som Aftonbladet, ökar jag i läsarantal med kopiösa mängder. Rekord efter rekord sätts. Ja grattis, nu är ni tre stycken. Så innan jag ber om ursäkt måste jag tacka Sofia för det stora stödet. Vad skulle jag göra utan mina läsare? Så här kommer ursäkten, jag har inte fått ner så mycket som tre ord i denna blogg sedan i torsdags. Skamligt.

Som nummer två har jag en inre konflikt om vad som ska presenteras, men jag tror det får bli Insamlingen. Ja Madde har nu i riktig Röda Korset anda startat en insamling. De pengar som doneras kommer att gå oavkortat till min behandling. Ja den jag behöver för mina psykiska störningar. Jag tror att John kommer att donera en stor slant och kommer förmodligen därmed bli insamlingens ansikte utåt. För allt  människor får stå ut med, när jag är inblandad i deras liv, måste upphöra, eller ja iaf minska. Jag kan ju liksom inte behandla bort hela min personlighet. Mamma berättade även idag att någon intagen psykpatient hade varit isolerad i 8 månader. Läkare diskuterar nu om detta är bra för behandlingen, vissa föreslår att en vecka borde vara max för isolering. Jag tror att mina närmaste hoppas på old-school metoden i mitt fall. Så donera gärna en slant!

Jag måste efter detta blogg uppehåll även ge en förklaring. Vad skulle den vara om inte Spriten. Tack för att den finns. Hur skulle annars alla vi som deltog på tillställningen under lördagsnatten kunnat stråla samman? Erica nämnde någonting idag att det är sjukt hur märkliga vi är, men vad roligt vi kan ha tillsammans. Men allvarligt, vi behöver nog alla spärras in - from time to time. Vilket gör att Lotsen blir en utmärkt isoleringslokal med mat och sprit, som intas med likasinnade. Tack Erica för en underbar lördag och tack Fanny för en underbar fredag.

Så uppdaterad som jag är är det ju passande att framhålla ett citat från lördagens tillställning. Vi pratar om det viktiga i livet, och med min upplysthet, känner jag att det är mitt kall att belysa människors insikter. Bara som lite skryt om hur medveten jag faktiskt är så fick jag berätta för John att Benazir Bhutto var en kvinna och inte en man, dock vet jag inte riktigt varflör hon var känd, men jag lovar att hon inte verkade inom modeindustrin för då hade jag haft detaljrik information. Mellan oss, jag måste ju fokusera på det viktiga. Alltså inte världens problem i form av viktiga peroner som denna kvinna, utan mer som Linda Sjödin synsätt på size zero. Detta fenomen är inte längre vad ni tror att det är, size zero betyder numera en cirkelformad kropp vilket jag tror är lättare att uppnå än den ursprungliga förklaringen. Så tack Linda för att du reder ut saker och ting. Synd att alla korkade människor i USA inte fattar.

Under lördagen uppdagades även att den stora David Eran är över. Han kommer inte längre ta ansvar för alla fulla tjejer som inte kan ta sig hem. Han har nu lämnat över till Tony som just nu genomgår ett intensivt trainee program. Vi önskar honom lycka till och hoppas verkligen att hans rookie misstag inte upprepar sig. Man lämnar tjejerna hemma hos dem Tony, man tar inte med dem hem till sig. Fortsättning följer...

Nog om en helt vanlig kväll i de sjuka människornas liv. Man blir inte som vi, man föds som vi. Har du inte det som krävs från början så försök aldrig att passa in. Denna sekt skulle få Runar att känna sig avundsjuk, för allvarligt  - till och med han är för normal för att passa in.


För att skrivkrampen ska avta ska jag försöka avrunda. Men jag börjar med att framföra ett upprepat Tack. Tack till mina läsare, det är ni som får mig att kämpa vidare. Utan er skulle min inspiration försvinna. (Jag övar på alla tal jag ska ha när jag blir känd). Sedan vill jag uppmärksamma alla Visby-bor på att det snart kommer att hända grejer i bygden. Det kommer att startas en Firma, en Ultras-grupp, till laget Graip. Jag och Tobias kommer att stå som ledare till dena anrika klubb där Håkan Loob startade sin fantastiska karriär. Alla slagsmål som absolut inte är idrottsrelaterade kommer numera inte att grnomföras på McDonalds utan har nu förflyttats till Gråbo. För tidbokning kan ni ringa på min telefon under telefontiden på måndagar mellan 11 och 11.15. 

Till sist, Tack Mia för att du får oss att le. Dina nakenhistorier är de som gör att vi kan leva vidare. När du vill är du välkommen att sova mellan mig och John, men fråga innan denna gång för jag tror du kan ha skrämt Thomas. Tack till Madde för att du som enda människa förstår mig. Tack till David, utan dig skulle min älskade kuvert-väska vara förlorad. Tack John för att du står ut med mig. Tack Sofia för att du stödjer alla mina sjuka tankar och som en uppmaning mellan dig och mig: Börja spela fotboll igen, vi vet ju alla vem som egentligen var bäst. Dock verkar det som att damfotboll i Nyköping går ut på att inte göra mål, så du kommer nog inte att platsa. Logiskt.

Nu är denna terapiskrift över. På slutet blev allt för allvarligt med en jävla massa tack och skit. Så jag lägger av för idag nu - för att inte tappa fokus tills i morgon.

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis =)

2008-01-27 @ 18:32:44
URL: http://chakrat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0