Jag är sjuk

Jag är sjuk, vad innebär det? Okej jag är inte sjuk, jag är bakfull. Tror jag.

Efter ett rafflande drama i Visby Ishall, där laget jag hejade på förlorade matchen med 6-1 och vår vän "hockey-Johan" blev nerslagen och fick sova på sjukan. Detta hände liksom i Visby, inte NHL. Men derby-känslorna tar väl över ibland, antar jag. Men må spelare 6 i Visby brinna i helvetet.

Efter detta bestämde jag mig för att bjuda in mig själv till David & Calles onsdagsöl. Det tycker jag var ett bra initiativ. Jag drack 2 glas vin, någon svensk form av absinthe & en jäger. Sen var jag så full att Calle fick leda mig och min cykel hem. Tragiskt, jag vet. Dock kom jag snabbt på varför resultatet blev detta. Calle & David har ju självklart lagt rohypnol i mitt glas. Det måste ju vara så, för jag är ju aldrig full. Eller?

Okej, jag trot att min rohypnol-teori inte håller, så jag får väl erkänna, jag blev helt enkelt full, på egen hand. Shame on me. Därav spenderade jag dagens marknadsföringsföreläsning med att lösa korsord. Det gick inte heller bra. De måste ha gjort fel när de gjorde det. För annars hade jag ju klarat fler än fem ord. Typ.

Så hur ska vi summera detta? När jag säger att jag är sjuk, vilket jag gör ofta, då är jag bakfull. Och jag har blivit det för att jag själv druckit spriten. Konstigt va?

Dagens blogg of shame & dagens happening

På grund av min sjukdom var jag tvungen att ställa in spinningpasset & köpa godis i stället. Bra vändning. Jag kommer också väga 400 kilo snart, precis som världens tjockaste 29-åring. Så pappa, börja spara till en lyftkran för jag bor ju på tredje våningen.

Dagens happening är absolut handbollen ikväll. Jag tycker att det "nya landslaget" ger ett stundtals positivt intryck. Så jag måste hålla med Ekvall från i söndags. För att komma in i en ny era i handbollen, måste man faktiskt släppa den gamla. Jag gillar de unga spelarna, spreciellt lill-Carlén. Han är ju söt som socker. =)

Avslutningsvis,

Gårdagskvällen Citat: Jag är inte folkskygg, jag är bara tyst när det är fler mäniskor närvarande. -Calle om att han inte är folkskygg

HEJA SVERIGE och till lill-Carlén "många mål mycket mys, inga mål inget mys"

Min kära lilla pojke John kommer hem på lördag, efter en 51 dagars semester i Thailand. Så jag antar att jag inte hinner till Ericas fest på lördag på grund av alla presenter jag måste öppna. Jag förväntar mig en för varje dag. Detta känns rimligt och på sin plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0