En fredag i Visby-vad kan hända?

Ja herre gud, vad kan hända en fredag i Visby, egentligen? Vad jag vet kan man börja dricka sprit klockan 17.00 och vara så full vid 23.30 att hemgång börjar bli aktuellt. Det blev hemgång, med ett stopp på McDonalds. Så vad hände egentligen?

Ett glas vin kostade 29 kronor, jag gick ut med 700 och kom hem med 100. You do the math, men full var jag. Madde liksaså, fast spelade hon i min liga. Inte en chans.
Efter att vi bestämt oss för hemgång var jag tvungen att bli av med en tanke som förföljt mig. Jag har ju aldrig snott något. Så ett glas vitt vin i ett vattenglas slank ner i innefickan på min jacka. Japp, jag snodde vinet. Moget. Jag hade dock betalat för det.
På McDonalds kom ett gammalt samtalsämne upp. Först in på 90-talet. Dagens sanning, jag har pojkvän & Madde tänder generellt inte på 16-åringar. Men vi tyckte det va kul att vara två fulla, puckade brudar. Sagt och gjort. En bedömning av 14 killar blev vårt intressantaste ögonblick på McDonalds. Kanske att vi inte ska vara så dryga. Men Madde och jag tillsammans, drygheten är påtaglig. Det slutade med att vi blev förföljda ut från Donkan och skulle få spö. Killarna va nog de mogna i detta ögonblick. men spö fick vi inte. Jag lovar dock vi hade tagit dem, de var ju bara 14 stycken. Vi hade ju Tobbe med oss också. Ledaren såg läskig ut. han va typ 1.60 långa och nästan lika bred. Tur att det inte blev någon fajt.
Avslutade kvällen med att inga Tony, efter 20 minuter i telefon hade jag inte kunnat förmedla något budskap. Intressant.
Var ju även tvungen att ringa David och berätta att jag älskar honom, det gör jag ju varje fredag. Eller inte.
Charlie som mitt största stöd till min kriminalitet fick också ett samtal. Efter mitt mycket djärva val av att sno ett glas är han säkerligen stolt som en mor i dag. Tror jag. 
Försökte sova i sängen, men efter 10 sekunder valde jag toa golvet. Åhh vad mysigt det va. Dock förflyttade jag mig senare till sängen där jag va tvungen att tackla Madde för att få någon sovyta. Sängen är 1.80 bred. Detta säger mer om Madde än om mig. Eller hur?
Vaknade idag. Trött. Tog mig till soffan och till ICA, my work is done. Dock börjar vinet smaka bra nu. Får se vart detta leder.

Dagens bästa as-garv tillägnas Therese Forss. Efter att jag försökt ringa henne och få lite inside information om  skottdramat bakom pizzeria Olympia konstatrar hon snabbt. (En av killarna som blev skjuten fick ett skott i hälen & den andra ett skott i underbenet) Hon beställde en pizza utan champinjoner, fick med champinjoner och lackade. Det var tvunget att markera att detta inte längre är hålllbart. Hon sköt. Ah eller så är det såhär vi pratar om kriminaliteten i Nyköping. Undrar om de kriminella tar sig själva på allvar för vi gör det inte. Det säger mer om dem än om oss. Jag lovar.

Dagens konstaterande: Jag och Madde är en oslagbar duo. Tror vi i alla fall. Men fan, roligt det har vi verkligen! Önskar att alla fick ha en syster som Madde. Men jag är ledsen, hon är bara min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0