Bore-out & klagomuren

Mitt händelselösa liv har nu gått in i en ny fast. Trots livstorkan har jag fått folksjukdomen utbrändhet. Dock har jag läst (det senaste) att det har gått från burned-out till bored-out. Där har vi det, jag är ju bored-out. Därför är lyckan fullkomlig efter ställd diagnos och att jag är på något slags bored-out rehab i Nyköping. Tacka gudarna för denna plats. Men till skillnad från Lindsey Lohan kommer min rehab att inehålla sprit, jag tror nämligen att detta är en del av healingprocessen. Lycka till till mig.

En händelse måste dock uppmärksammas idag. Gossip Girl sände sitt första avsnitt idag. Jag som soffpotatis gillar att ligga på det mest okvinnliga sättet man kan i soffan och bara vara, men denna serie fick mig att sitta rakryggad i soffan som något som liknade en skyltdocka. Jag har hittat en ny passion. Det är sådana program som gör mig till människan jag är idag, skadad och en ärlig i-lands människa, det vill säga en person som aldrig kommer komma i närhet av riktiga problem. De berör mig ju inte, jag mailar bara över dem till pappa eller ringer till Madde och skriker, ber om tips och förkastar sedan allt hon säger. Jag är verkligen älskvärd.

Min materialistiska sida fick sig idag även en motgång. Madde och jag skulle shoppa nya jobbkläder till henne, min syster är ju liksom from i morgon controller på Scania. Stolt som jag är måste jag dock framföra min besvikelse. Det blev ingen sopping. Det är som att ge ett barn en godispåse och säga att de inte får äta av det. Jag känner mig lurad och tom. Min Barbie-värld lever inte upp till den standard jag förväntat mig. Det kommer en reklamation inom kort. 

Jag funderar nu på att bli Sveriges nya Carolina Gynning. Jag tror världen är redo. Hon ska just nu, i detta ögonblick, besöka klagomuren. Dit skulle jag vilja åka och bygga upp mitt hem. Sitta hela dagarna och bara klaga,klaga och klaga lite till. Men jag inser nu att mitt liv lever ungefär efter detta mönster. 2/3 av muren är för män och 1/3 är för kvinnor. Synd att de nu måste släppa gränserna fria, utan hjälp av Gudrun Schyman, för jag kommer nämligen klaga så mycket att det blir ohållbart att ha en gräns mellan mig och männen. Fan är det något vi kan göra ihop är det väl att klaga. Mer klagande till folket.

Dagens poliser & sexturister

  • Sandra berättade om Daniels klasskamrater på Polishögskolan. Några kvinnliga aspiranter tyckte på träninge inte om att de skulle knuffas för att lära sig att brotta ner varandra. En kvinna tror ju att hon kan prata sig ur allt. Men jag har kollat på Cops och det är inte sant. Så när jag blir känd kommer jag inte rekrytera livvakter från polishögskolan och utan söka mig privat. 
  • Sexturisterna. Jag tror jag känner ganska många. Nästa måndag får vi sanningen, scoopet, om vad alla killar egentligen har gjort i Thailand. Poo my as, hon heter Pling och är "receptionist". Kolla kanal 5. Det här får vi inte missa. Domedagen är nära.


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0