Bloggen=livskriser

Min älskade syster har åkt hem till Nyköping. Det känns tomt här nu. Önskar att hon kunde stannat längre. Men nu fick jag lite mer tid at fundera.

När jag kläckte idén om en blogg för Madde sa hon att hon tror att detta skulle vara bra för mig, då får jag ju ventilera. Motivet: En vanligt människa har en kvot med ca 4 livskriser i livet, jag har 15 om året, vilket min syter upplyste mig om. Och ja, ibland är hon vis, för fan va rätt hon har. Men var väl medvetna om att dessa kriser är baserade på mina i-lands problem. Och ja de är viktiga för mig.

Jag kom och tänka på en livskris jag hade i höstas. Något jag trodde att jag enbart skulle föra vidare i tal till Jossan och Yasmin. Men icke. Detta är situationen: Jag skrev en statistik tenta. Några dagar senare hade jag en förskräcklig dröm. Jag fick G på tentan. Förstår ni, detta var min mardröm. Vissa strävar och kämpar för ett G. Jag drömmer mardrömmar. Fan, jag behöver ju hjälp.

Idag kom tenta-resultatet på den senast skrivna tentan, jag kan fortfarande inte namnet på kursen. Hur som haver, av totala 220 poäng på hela kursen fick jag 214. jag kände att det var dags att skryta. Sagt och gjort. Så när är den livskrisen över. Men jag lovar det kommer fler. Jag är ju bara 22 och har tänkt att leva i några år till. Räkna själva på alla kriser ni kommer få läsa om. Vill ni söka bidrag till terapi efter att läst om detta, ta kontakt med min familj. De funderar nog på at starta en fond.

Dagens framtida händelser

  • Straxt är det dags för kalas hemma hos mig. Calle fyller 23. Brunch står på schemat, det kommer bli lyckat.
  • Träning. Dags att inse statusen på min otränade kropp. Usch.
  • Nu när Madde har åkte ska jag enbart se på skräp-tv. Hon störde nämligen min balans, nästan inget skräp-intag under hela helgen. Det är inte humant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0