Always look on the bright side of life

Okej det var alldeles för länge sedan jag använde min blogg för att nå ut till världen. Men jag är fortfarande skakad efter stormen. Så vad har hänt sen sist? Jo jag tog en tripp till Nyköping. Upptäckte att min vän Linda inte är min vän efter att hon efter en kväll på Tellus lovade mig pizza, skaffade bara en till sig själv och skyllde på en stackars kille att han stal min pizza (som hon hade tvingat honom att köpa). Som tur är har jag en pojkvän som älskar mig, så efter avslutat arbetspass var vi sista köparna på Cosmos,  men jag fick min pizza. Dela med Linda kan man ju inte göra. Hon är ju fortfarande låtsasvegetarian och har typ fetaost och grönsaker på sin pizza. Vill jag ha en sallad så beställer jag ju det, hela poängen med pizza är ju fett och flott. Alltså, ut med Linda och in med John. 

Jag är i dag för övrigt vaken alldeles för tidigt. Vi hade i sedvanlig ordning Idolkväll igår. En box vin tog slut alldeles för snabbt, sen bar det av till Wallers. Jag va sugen på klubb, men de andra ville tydligen sitta och prata. Det var dock jättemysigt. Som vanligt spilldes drinkar i knän (dock inte i mitt) och så pratade vi högljutt.Jag gillar myskvällarna i Visby. Nästa helg kommer familjen - Madde + John och det ska bli sååå mysigt. Vi ska tydligen åka till fårö, äta på restaurang (halelulja) och mysa. Min alltför stora lägenhet kommer med andra ord krympa en del nästa vecka. Ibland känns det som att det är en person för mycket här, och då är det enbart jag som bor här. Det värsta nu är att jag måste städa. men som vanligt skjuter jag upp det till morgondagen. Måste tvätta också, men det är förbjudet på söndagar. vet inte om det är kristen bostadsrättsförening eller vad som är grejen. Det är ju inte så kul att inte ha några strumpor rena. Mina vänner kommer få börja kalla mig för Stinky.

Nu till alla franska luredrejare. Fan va de försöker lura mig. men den gubben går inte.  Så nu lutar det till att jag kommer få bosätta mig i förorternas förort på 20 kvm, delat på två. men där blir jag ju iaf inte lurad. Det enda positiva med det boendet är att jag förmodligen kan shoppa lite mer. Always look on the bright side of life.  Och kanske måste jag åka till Rom och hälsa på fler gånger än en bara för att mitt boende är misär. Som sagt, always look on the bright side of life.

För övrigt måste jag erkänna ett och annat om min studentsnålhet. jag pajade ju min kaffebryggare för en tid sedan. Jag har inte köpt en ny. och de kostar typ 200 spänn. men det är ju nästan 4 glas vin på Wallers. man måste liksom tänka i viktiga termer. Så nu dricker jag the i stället, det är ju inte så kul. Mest för att jag inte tycker om the. Men vad göra man inte för snålheten...

Kommentarer
Postat av: Susanne

men vännen har du inte hört talas om nescafe?? Det kör jag med

2008-12-06 @ 12:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0