Glassat

Jag har glassat. Det vill säga ätit årets första glass på ett riktigt glasställe. 100 smaker fanns det. jag fick panik och beslutsångest och valde därmed choklad, daim och apelsin. Jävligt orginellt. Men roligare än så är jag ju inte. Jag gjorde ju i alla fall inte som Gustav, hittade på egna sorter så den stackars killen bakom disken blev helt förvirrad.  Det var ju liksom som att välja 3 av hundra Gucci-väskor som man vill ha. Ni fattar väl själva att man väljer det som man vet kommer att göra en nöjd. Nåväl, det fanns en glassort som hette banan & rödbetor. Det var kanske det äckligaste jag har hört på länge. Men det finns ju folk till allt.  

Igår försökte jag studera, precis som idag, men det tar verkligen stopp när solen börjat hitta hit. Därför kom jag på iden att Hamplans after-work utomhus borde invigas. Sagt och gjort. Dock var planen att vara hemma senast 12. Halv tre var jag hemma och då hade jag hunnit med ca 3,5 timmar på Wallers också. Så mina planer fungerar ju inte helt och hållet alla gånger. Det var dock fantastiskt trevligt och som den perfekta avslutningen toppade jag kvällen med två hamburgare på donkan. En helkväll som blev otroligt lyckad. Jag försöker fortfarande driva ur allt rose som finns kvar i mina ådror. Jag hoppas på att pommes frites ska göra jobbet. Yasmin kommer över på pompa-middag. Vad som kommer vara tillbehör vet jag inte riktigt. Mitt fokus ligger helt på pompan.  Nu ska jag självdö i soffan en stund tills Y kommer. Som jag har längtat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0