Min enda spontanitet är spontanshopping

Vad är problemet med planering? Jo att allt kan gå åt helvete. Vad är problemet när jag inte planerar? Allt går åt helvete. Dock så gör väl ingen av lösningarna mig särskilt mycket lyckligare, och människor i min närmaste omgivning verkar ha uppenbara problem med mitt kontrollbehov. Men tänk på en sak kära vänner, den som inte planerar har inget att se fram emot. Tro nu bara inte att motala är en verklig plan, gårdagens konversation har sin grund i min mardrömssemester - tillika den som min syster och hennes sambo gjorde förra året. De hyrde en stuga i motala, det var deras första kärlekssemester. Kärleken ska övervinna allt, men i mitt fall skulle den aldrig överleva Motala. Så för er som inte förstod den något märkliga konversationen - man behöver inte alltid hålla sig till sanningen för att ha roligt. Och Madde, roligt hade vi. Sittandes på respektive arbetsplats skrattgråta framför datorn och i tysthet bli identifierad som mentalt labil av kollegerna kan det vara värt. ingen får mig att skratta som min syter.

Nu till veckans spontanitet. Jag gick loss på AppleStore igår. Av ren princip (lite för att iPhone 5 kommer snart - lite för att det otrevligaste jag vet är alla iPhone innehavare som på något sätt tappat sin sociala kompetens/elegans. Ta Thomas till exempel. Han kollar Aftonbladet och Facebook innan han går upp ur sängen varje morgon. i alla fall när jag ligger brevid. men det säger kanske merom mig än vad det säger om honom. vad vet jag. Men inte fan trodde jag att jag skulle bli brädad av Aftonbladet) så köpte jag ingen iPhone. jag köpte en iPad 2 och en MacBook Pro. Datorn för att jag behöver den, iPaden bara för att jag ville. Användningsområde? Jag tänkte skriva dagbok på den i milano. Det rättfärdigar väl en utgift på närmare 4 500 kronor. Men då fick man ju välja gravyr på baksidan. Summan: Tack Steve Jobs - jag ser fram emot presenten. Ingen annan har ju viljan att ge mig några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0