Sökes: Ny syster

Hej vänner. Det är fredag, klockan är snart 21. Jag vet. Men jag har campat i soffan hela dagen då gårdagskvällen var något av ett epic moment. Studentmat och studentpriser på sprit, middagen gick av staplen på Holmiana. En flaska vin kostade typ 110 kronor och shoten är löjligt dyra. Enda felet igår var avsaknaden av hotshots. Koka kaffe, vispa grädde för i helvete. Uteblivna hotshots ersätts av fisk, några var kanske överflödiga. och 00.58 köpte jag tre stycken mörk rom och cola. Då hade talsvårigheterna redan börjat. De blev bara värre så som tur var ranglade jag hem i tystnad.

Vill också utlysa årets första kontaktanons. Syster sökers. Min är så värdelös. På våra kamelmöten har jag delat ut ett kvartals svarta kameler till henne och jag ser ingen förbättring. Därmed är tanken att hon nu ska bytas ut den där MadeRleine. Det är namnet vi i familjen G använder när vi pratar om henne när vi är arga.

Kraven är få för att ni som svarar på annonsen ska outperforma det lilla äcklet som hon ibland kallas. Ni behöver inte vara så duktiga att svara i telefon, ni ska vara mottagliga för utskällningar, ni bör köpa fina presenter till mig och ni anses inte ha någon legal rätt att placera mig socialklass tre. Allt ni behöver veta, jag är Klass I. Jag ser fram emot era ansökningar. Platsen är vakant och kan komma att tillsättas innan sista svarsdag som är den 31/1. Tacohej.

Kommentarer
Postat av: Svar till syster sökes

Hej!



Jag skulle vilja svara på annonsen i din blogg. Jag har nämligen haft en lika krävande och bortskämd syster som du, så jag tror att jag skulle vara perfekt för dig. Jag har en enorm erferenhet av att bli utskälld helt utan anledning och vågar inte annat än att svara i telefon just för att minska risken för ännu en utskällning. Jag arbetar heltid och har en fast tjänst som ger mig en bra inkomst, så presenter ska inte bli något problem. Jag ger dem hellre till dig än den lilla otacksamma syster jag hade tidigare...



Ser fram emot att höra från dig!



Med vänliga hälsningar



En bortglömd och övergiven storasyster

2011-01-24 @ 21:26:53
Postat av: Mia

Men jag då?? Gills inte jag eller?

2011-01-28 @ 14:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0