Förståndig ung kvinna

Efter två och ett halvt år kan jag nu fastställa: jag är slut som student. Måhända att sista delen i seminariedelen är avklarad, men efter det har jag väl läst max 20 sidor och förstått en. Men jag sitter och tänker på att Madde en gång i tiden läste överskrifterna inför en tenta och sen skrev tentan, som hon acade. Så jag antar att jag ska testa den tekniken på lördag. Och om allt går åt helvete så får jag ju i alla fall supa ner mig.

Vill också meddela att jag officiellt slutat bita på naglarna. Nu är jag vuxen och redo för alla andra prövningar jag ska ställas inför. I sammahanget ska väl också nämnas att min pappa (jag citerar) tycker: att jag resonerar som en förståndig ung kvinna. Det hela kom från ett samtal kring att csn krånglar, jag behöver en ny mobil och hade då tänkt mig en iPhone, men bestämt mig för att jag ska försöka ligga lågt vad gäller fasta kostnader. Ni hör ju. Förståndig ung kvinna. Nu måste jag bara lära mig att acceptera studentlivet och sluta konsumera. Klädkonsumera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0