The Budget

Fattigjävel. Jag bestämde mig för att vara en duktig student och göra en budget för Januari. Ehh, inte en kul upptäckt. Mina räkningar uppgår tydligen till 6919 kronor denna månad. Det är typ vad jag får låna av staten. Fattigjävel är allt jag hör.

Så nu är det dags för livet med trasiga kläder, fula skor och oborstat hår. Går borsten sönder så kan jag ju inte köpa en ny. men livet går vidare. och det gjorde det med AW på Hamnplan i fredags, sedan hockey. En killes spontana kommentar när jag sa att vi skulle på hockey var - Vem i laget är det som är intressant? Tjejer som gillar hockey, för att det är en sport, är tydligen inte så vanligt på ön.

I morse skulle jag skämma bort mig själv lite med bakeoff bröd, som jag även unnade mig i går. Dessvärre så upptäckte jag efter att jag lagt dem i frysen igår, att de var mögliga. Därmed åt jag mögel till frukost igår, känns sådär. Men mögel kanske tar bort min förkylning så att löpträningen kan börja. Madde har kämpat bra hela veckan, så jag ligger efter. Buuhuu. Kanske att jag ska värma upp med ett spinningpass i morgon då. Sen måste jag läsa läxorna.

Idag blir det en promenad för vädret i lilla Visby är fantastiskt. Vill bara dela med mig en sak till innan jag lägger ner skrivandet för idag, jag träffade fler nya människor igår som jag faktiskt pratade med än vad jag gjort under mina första två år här. Dessutom är jag inte bakis för jag va inte kalasfull igår. Life is good.

MISS YOU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0