Frossa i Carros helg

Ni får tro det om ni vill, men jag har tagit fram kompendium nummer sex och ska nu studera. Denna galet vackra söndag som hittills faktiskt varit perfekt. Med rödsrängda ögon vaknade jag och var ganska glad. Att träffa Fanny på morgonen är alltid lika roligt, eftersom hon lever sitt liv i sin egen lilla värld. Idag hittade jag henne i köket iklädd mammas morgonrock. Jag gillar när folk känner sig som hemma.

Söndagsfikan var kanske dagens succé. Jag fick en flashback och reste tre år tillbaka i tiden, då vi satt alla samlade och myste, varje söndag klockan 12. Idag va nästan alla där och man kan inte kräva mer än så. Så i goda vänners sällskap gömde jag bort att vara bakis. Sedan blev det lite framtvingad spontanshopping (ja det går) för att Fanny "tvingade" med mig till Gina. men jag köpte faktiskt två tröjor som jag behöver. Nu tänker jag inte shoppa förrän jag får lön. Så det så.

Mamman bjöd på en fantastik lunch och jag toppade det hela med att vräka i mig Ben&Jerrys. Jag gillar förpackningen för den ger mig känslan att den är gjord för en, så jag frågar inte ens om nån annan vill ha. Men jag tror att David smygsmakade på den ändå. Efter allt ätande insåg jag att jag va tvungen att gå ut och gå eftersom jag i alla fall hade smartheten nog att avboka den påtänkta spinningen. Och nu sitter jag här glad och reda att plugga. Det kunde man aldrig ha trott igår.

Gårdagen var också bra men fan mina ögonvitor hade checkat in så jag kände mig som ett monster större delen av dagen. Man mår liksom inte heller bättre när David kommer som en objuden gäst och berättar för mig att jag borde gå och sminka mig, för det grå partiet under ögonen va tydligen inte tilltalande. Men va fan vet han?

För att återvända till verkligheten och hoppet om att ögonvitorna åter skulle göra entre så tog jag med mig Fanny till sporthallen där det bjöds på innebandy. Initialt så tyckte jag kanske att den övriga publiken klappade händerna lite väl högt men efter en apelsinMer så va jag åter människa. Till kvällen så tillagade jag mat som fick mycket väl godkänt av gästerna, sedan hade vi tjejfest hos Cula/Rosen/Jocke. Hoppas att han hade lika kul som vi.

Helgens svarta kamel går till min yrselfylla i fredags. Kanske att jag ska klandra Dennis på Tellus för att han verkar ha svårt att säga "Nej Carro, nu räcker det faktiskt för i kväll". Eller så klandrar jag 19 år gamla Hannah som tydligen KAN supa. Tänk på att tant inte klarar vad som helst. Yrslet satte liksom käppar i hjulet för mina planer så nu har jag flera saker att reda upp. Inte bra. Nästa svarta kamel och du är ute alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0