Bittermarathon

Inget val är gjort i nyemissionen. Det är bara en total börs krasch och jag tror kanske att denna handelsplats inte kommer bli densamma. Jag och Simon har kanske samma tilltro till människor just nu. Men det är tur att man har riktiga vänner, det gör mig glad.

Efter förra söndagens extrema sammankomst på söndagsfikan så måste jag säga att det va lite knapert idag. vi var tre tappra. Och vi gjorde inget annat än vara lite småbittra, men vi försökte ändå mörka det hela ganska väl. Man bäddar in sin bitterhet i metaforer.

Allt detta ledde till at jag bestäm mig för en söndag-då-jag-inte-gör-någonting. Så jag besökte videobutiken, hyrde två filmer och köpte både chips och godis. Popcorn har jag hemma. Vi skulle kunna kalla denna helg för fetto-helgen för min sista minnesbild av Simon och Charlies vackra matsalsbord var att jag lämnade en länsad pizzakartong. Och då hade jag ätit pizza ett dygn tidigare. Sen att jag fick ett sockerfall i går morse när jag skulle ut på tapetjakt med syster gjorde att vi stannade på donkan så jag kunde trycka i mig nån hamburgare eller två. Men i morgon börjar the diet. Rom är bara 23 dagar borta och det är fan dags att shapa till sig. För nu har jag ju ingen att ta hänsyn till i lilla Nyköping. Rom blir återigen my time to shine.

Gårdagen va trevlig, rolig och annorlunda. Att jag infann mig på Skeppsbron va ju inget under, men det va annorlunda. "Kvinna hora" bandet bjöd på någon slags underhållning som alla verkade gilla förutom jag. Jag tror att malplacerad va namnet, men i baren fanns sprit så jag fann ändå ett happy-place. Tellus va lite mer mitt forum och där umgicks jag mest med underbaraHannah och underbaraCajsa. Mina småtjejer gör mig glad. Men ingen nämnd, ingen glömd jag tackar alla för att ni gör mitt liv roligt. Nu tar jag dock spritpaus och jobbar på Fika nästa helg. Det kunde inte vara mer passande.

Kommentarer
Postat av: Susanne

vad gjorde hon på Tellus. Flytten skulle ju gå 9 i söndags morse. O med två pappor dessutom. Undra hur bakis hon var o hur tänkte hon. Carro du måste se efter henne bättre.

2009-09-28 @ 06:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0