Karaktär? Ja tack.

Nu är det måndag. Jag sitter på jobbet och funderar som vanligt. Jag är lite distansierad, lite borta. Efter min sköna, men icke så produktiva helg sitter jag här och drömmer mig bort. Jag vill verkligen åka på semester. Men jag är kluven vad det gäller detta. Samtidigt som jag vill däcka i en solstol i en vecka så vill jag även åka ut i världen och se någonting. fördelen med upptäcktsresan är absolut att ingen bikini krävs. Hemska tanke. Madrid har helt plötsligt dykt upp i mina tankar, som delar platsen med New York där skoshopping skulle göra mitt liv lite roligare. Men lets face it. Min lilla semester i Nyköping är över snart. Verkligeheten blir mer och mer påtaglig. Det där dags nu. Dags att börja plugga. Dags att tänka framåt.

Jag upptäckte precis att min nagellacksrutin är sådär. Redan avskavt och dant. Men jag tänker inte ge upp. Jag måste utveckla min kvinnliga sida lite mer, det räcker ju inet med att ha högklckat. Så dagen får erbjuda jobb, träning och nagellacksövningar. Kanske ska köpa lite fler färger och se vad som känns bäst. Stora beslut att ta nu.

Kristian pratade om någonting igår som han kallade karaktär. Vad är det? Jag känner stor avsaknad av detta. Det gäller ju främst mitt godisätande. Sedan lite övriga beslut som kanske skulle kräva lite karaktär tillsammans med självrespekt. Helgen har bevisat för mig att jag är ett karaktärslöst godisätande monster utan självrespekt. Men annars är allt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0