Woman looking for a hobby

Man kan ju undra hur länge sedan det va man var här. Men nu är jag här, and I'm all yours. Bloggande kommer återigen att bli en stor del av min vardag. Livet med ledordet "flexibel" börjar nämligen snart. Som distansstudent försöker jag förgäves nå ut till mina vänner som ska tipsa om en enmanshobby, det går dock sådär. Det enda halbra alternativet är nätpoker. Dock medföljer vissa risker i detta alternativ, nämligen att Carros shoppingbudget gå till många dötimmar på internet. Dessutom har jag läst att dagens unga spenderar allt för mycket tid vid datorn och det gör dem tjocka. Don't wanna go down that road. Så jag har väl tänkt mig att spendera cirka fyra timmar om dagen på gymet, tror dock inte att den lilla muskelmassa kommer klara av den chocken. Det blir nog snarare en och en halv. Restrande timmar kommer säkerligen spenderas till att förstå algebra på ett så konstigt språk som engelska. Sedan ska jag försöka förstå mikroekonomi, vad nu det ska vara bra för. Dock ser jag fram emot studier i italienska då detta är ett språk som naturligtvis behöver praktiseras, vilket helt ovätat inte leder till studieresor till Italien. Den första resan är redan bokad och går av stapeln den 21:a oktober. Sedan ser jag gärna att jag och min far ska spendera lite kvalitetstid i Roma och se på Roma-Lazio den 6:;e december. Detta för att jag ska kunna stryka den aktiviteten från "saker jag måste göra innan jag dör lisan".

Om vi nu ska återgå till hobies som kan vara för en person och en person allena så tror jag att det närmsta hoby jag kommer komma under hösten är antingen stabilt godisberoendeätande eller nätshopping. Det kan bli farligt, till och med farligt dyrt. Dilemmat i mitt liv är ju tvärr att jag under sommaren transformerats till "Singel-Carro" (inte helt oväntat med tanke på att ingen kan stå ut med mig i allt för många år, Jag tackar dock John för ett tappert kämpande. Jag tycker att han gjorde det bra). Dessutom har jag haft två jobb under sommaren och hunnit med precis allt som jag har velat på min fritid. Så när allas semester va slut och de skulle återvända till jobbet med en extrem ångest så föddes min ångest över att jag ska sluta jobba snart. CSN (med sin jävla storebrosövervakning) kommer inte tillåta mig att arbeta ihäl mig samtidigt som jag pluggar, så om jag inte får jobb på nåt cafe i stan där de betalar 50 krnor svart i timmen så ser det ut som att många timmar ska slås ihjäl under hösten. Vi får väl se om jag kommer förlja Oprah och våra bästa år slaviskt eller liknande. Nu ska jag dock ladda inför mina två träningspass i morgon och slänga i mig lite pasta. Sedan ska jag njuta av Usain Bolts uppvisning ikväll. Det luktar världsrekord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0