Ungdomsbrottsling

Man skulle ha blivit ungdomsbrottsling. Då skulle jag lagt pengar på hög så jag slapp pensionsspara om några år. Och grejen är att i det svenska rättssamhället så får man bara lite ungdomsvård, vilket betyder att man får bo på ett bättre B&B än vad man hittar längs autobahn i tyskland. Jag hade inte klagat. 

I stället valde jag som ung att jobba som en galning. Och vad är tacken? Att jag får skatta för pengarna. Hallelulja! Det är alltså mina hårt ihoparbetade pengar som sedan leder till att vi kan låsa in nån liten ligist som senare kommer att vandra omkring på gatorna och göra om samma sak igen, för att återigen checka in på det trestjärniga B&B.t. Jag tycker att de i alla fall ska få jobba lite, och då menar jag inte att de ska laga lite mat åt de andra på avdelningen. Det ska va riktigt slavarbete, så de lär sig. Upprinnelsen till morgonens funderingar är att man tydligen kan starta en mordbrand och sedan bli "inlåst" i mindre än ett år. Ska vi tycka synd om pojken också, han är ju trots allt bara 16!?

Nu ska jag ut och vandra i solen. Och fort ska det gå och långt ska det va. Det åts en del igår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0