Jag har köpt Lotsen!

Tydligen. Det är helt sjukt va mycket jag har hunnit med i paris. Nåväl, om rykten om mig skulle flyga omkring oftare så skulle jag i alla fall blogga lite mer. Men är inte detta lite väl extremt? 

Min inkomst i månaden, lånade pengar från CSN är numera 7492 kronor. Dessutom har jag inte haft en inkomst sedan i januari då jag fick en klumpsumma för att plugga i Paris. men ändå så har jag under denna period lyckats spara och tjäna kopiösa mängder pengar, så nu har jag köpt Lotsen. Tydligen. Om jag skulle köpa stället så antar jag med min inkomst att vi skulle lägga upp en avbetalningsplan på 350 år. Så jag hoppas att någon slags genmanipulation och grejer kan förlänga min livslängd lite. 

Om detta inte fungerar så antar jag att jag ska tacka någon bank som lånat ut alla dessa pengar till mig för köpet jag gjort. jag måste vara otroligt kreditvärdig som pappa skulle ha sagt. Undra hur mycket ränta jag ska betala? Kommer CSN att täcka detta? Måste kolla över avtalet med banken. 

Sen måste jag ju säga att jag och john verkligen tagit ett kliv i vår kärleksrelation. Den första gemensamma saken vi har köpt är alltså en restaurang/nattklubb. Jag hade tänkt mig något mindre, som en ny kaffebryggare eller en skohylla, men det blir ju som det blir. 

Jag tror att efter två år på universitet/högskola så är jag verkligen redo för den här utmaningen. Det kan ju inte vara så svårt? Det är väl som att sköta en guldfisk eller nåt. Nåväl, nu ska jag utforma ett balanserat styrkort för denna rörelse för att sedan börja fundera på framtida investeringar. Tankarna so far kretsar kring, en ö i Dubai, ett privatplan, ett modehus i Europa (Förmodligen Gucci) och om Chelsea blir till salu snart så varför inte. Sen tänkte jag kanske köpa något land i Afrika eftersom många länder där har stora naturreserver/resurser. 

Eller så landar jag i min verklighet i stället, där jag ska plugga i två dagar till för att sedan resa med Ryanair hem till Sverige. Leava av min syster, mamma, pappa och pojkvän för att jag är så jävla fattig. Hoppas andra människor i nyköping också kan landa i den här verkligheten.  

Kommentarer
Postat av: Emsan

haha, Lovely!

Ska man göra något ska man göra det stort!

Lycka till med de sista tentorna

2009-04-26 @ 16:33:40
Postat av: Sofia

nu har du fångat dig många bloggläsare. se, det kommer oftast något gott ur allt ;)

2009-04-26 @ 16:55:38
Postat av: The boyfriend

Bra baby. Jag har tänkt på namnet "Caroline & Johns mathak" vad tror du om detta? Ska vi köra? Puss älskade skatt, syns snart.. Förresten, jag tänkte att vi flyttar in i personalutrymmet nu i månadsskiftet. puss

2009-04-26 @ 17:22:05
URL: http://woyer.se
Postat av: Sandra

Jag tycker att ni gör helt rätt. Restaurang är en trygg branch och om man skall vara två och driva det skall man nog vara ett par. Jag tror att det är bra för förhållandet ;)



Jag kommer komma till erat hak och sno dricks från bardisken.. bara så du vet :)

2009-04-26 @ 18:40:04
URL: http://sneren.blogg.se/
Postat av: Susanne

jaha Carro du är inte den enda som köpt Lotsen i alla fall. Just nu tror jag mig ha hört 10 olika.

Ferit har tydligen också köpt lotsen.O håller med Sandra. Det är tokbra för förhållandet... hm.

Förväntar mig att du infinner dig den12 juni på Hannahs student. Om du nu inte har för mycket att göra med din nya krog.

2009-04-27 @ 11:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0