Försök själv att plugga omringad av idioter

Försök att bo i kollektiv och plugga inför sluttentor! det går inte. Inget illa menat mot resten av världen, men min svenska patriotism har nog aldrig varit så stor. I Sverige "the land of the great (USA måste ha snott det från oss) har vi sedan födelsen lärt oss ord som: tolerans, respekt, ignorans osv. Ignorans är något som flödar i denna skabbiga lilla lya som jag bor i. Och om man är van med att på 70 kvm plugga stenhårt i total tystnad så är det inte lätt att höra på en afrikans halal-musik och en sydamerikans extremt höga ljud på tv:n och skrikande i telefonen. Va fan, folk hör dig om du inte skriker. Tacka vet jag ellinor, norsk som hon är, hon vet vad respekt och tystnad betyder. Och det är inte så att jag kan fly mitt hem heller, för det finns ingenstans att ta vägen. I'm stuck. I Frankrike är nämligen typ ingenting öppet på söndagar. Inte ens ett jävla bibliotek, och även om det hade varit det så hade det säkert varit nåt gängs mötesplats med tanke på alla tattare som hittat till denna stad, som är ack är så vacker. 

Som tur är försöker jag stänga av alla oljud med lite musik från Kings of Leon och Joshua Radin. Och just i skrivandets stund så sjunger faktisk Juanes en sång. Tur är väl det. Dock fördrar jag tystnad och ett kök att plugga i där det inte luktar sopor. Jag längtar nämligen fortfarande, efter mer än tre månader, på att någon annan än skandinaverna ska hitta soprummet. Hoppet dör snart, men det dör också den dag då jag lämnar denna plats. Och just for the record: jag har inga planer på att återvända. Jag ser fram emot en lång vistelse i Sverige, där jag ska njuta av varje stund. Och vill jag semestra så ker jag till Norge eller Danmark. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att du kommer hem till underbara Sverige snart.. för jag kommer aldrig att skriva eller säga det... för jag sa*nar dig.. .lite!

2009-04-20 @ 18:23:58
URL: http://sneren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0