Fotboll, midsommar och sessans vanor

Jag sitter i köket hemma hos mor och far å har hicka. Det är obehagligt. Det är även obehagligt att mitt sporadiska bloggande börjar bli en vana. Det är nästan en vecka mellan gångerna. Det är för dåligt. Jag vet ju liksom inte hur man summerar en hel vecka! Men jag ska försöka. Jag vet ju som så många andra att Sverige blev utslagna ur EUROPEISKA MÄSTERSKAPEN utav ett icke-europeiskt land. Men jag antar att Ryssland tar fr sig och lever på gamla meriter (stormakt), precis som Anders Svensson. Om vi bara sparkar lagerbäck nu så kanske Anders får stanna hemma nästa gång och Kim får göra det han är bäst på, nämligen spela på den plats som Äckel-Anders spelar. Efter allt detta kan man ju även säga bye bye Holland, jag tror även de kommer sjunga Hiddink for president, precis som koreanerna gjorde. 

Lite midsommarskvaller: Måhända att det inte är skvaller, men en summering är det i alla fall. Sillunchen dukades upp utomhus och efter Linda och carinas tappra kämpande för att alla skulle få sitta på ett långbord, skulle denna eminenta lunch intas. men i enlighet med den svenska midsommaren så började det regna. Det blev lunch inne. Dock blev det mys ute efter lunchen då grabbarna byggde upp värsta tältet över altanen. Dessutom hade vi värdens discoanläggning. Timmy och Tobbe hade såklart med sig "det senaste" från sitt jobb. Inge blev gladare än Fanny. 30 sekunder i på första låten och hon hoppade och skrek samt började i sedvanlig ordning att jucka. Madde var hennes utvalda denna gång. Hon gjorde dock ett fantastiskt jobb och i enlighet med "Bert den sista oskuldens - sparris och bollar" lekte hon porrpåle till Fannys förtjusning. Det blev en match i kubb, vinnarna är ej nämnbara. Det spelades dessutom alias, jag deltog inte, men jag har dock hört att det spårade. Lördagen blev inte alls så tung som jag trodde, det måste ha varit den friska luften jag söp i mig på tipspromenaden. Inte för att skryta men jag tycker faktiskt att Jag, Anna och Madde hade gjort ett fantastiskt jobb. Vi skrattade ju i alla fall och alla fick lära sig lite om varandra. Dock inte David. han visste redan allt. No shit... 

Lördagen passerade utan spänning med jobb på Lotsen. Gästerna var trevliga och jag var väl halvtrevlig. Timmy snurrade skivor, vilket jag uppskattar ofantligt mycket. Sedan jobbade jag med Madde och Mini. Vi börjar bli ett dreamteam - förutom Mini. Men "vi har det bra - vi där bak i baren". 

I kväll ska jag tillägna all min uppmärksamhet till ICA och John. Det blir spontanshopping och mys i soffan. Som jag har längtat. Dock kanske vi har en fnurra på tråden eftersom jag flippade för att han sagt till Kristian att vi skulle äta lunch på Birgers innan jag faktiskt sagt om jag gillade någon mat där. Vilket jag såklart inte gjorde. Så åtta personer fick omdirigeras på grund av min kräsenhet. ibland - när jag tänker efter så skäms jag verkligen över mig själv. Sedan säger jag bara till mig själv: Det är okej sessan. Såklart du är värd det bästa. Och så är skammen som bortblåst.  

Kommentarer
Postat av: supersyrran

Uppskattar att har lite självinsikt ibland sessan... för du e verkligen krävande!

2008-06-23 @ 17:48:39
Postat av: Mamma

Jag undrar var rubriken jag är vuxen kommer ifrån??? Obland undrar jag

2008-06-23 @ 18:58:57
Postat av: Susanne

Skönt med människor som har självinsikt.

2008-06-24 @ 11:45:23
Postat av: Har du gått över till att endast helgblogga eller? Alldeles för dåligt... Jag hade högre tankar om dig // en av dina 30 frustrerad läsare

2008-06-27 @ 13:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0