Summa sumarum av helgen

Monday, bloody, Monday. Start för dagen klockan 06.45. Det är okristligt. Men som tur är körde min underbara pojkvän mig till jobbet, så allt i livet är ju inte fel. Nu, väl hemma på fruängsgatan, var det dags att ta tag i tvättadet. Pappa lämnade snabbt ifrån sig sina kläder, som om jag vore hans husa. Mamma var otroligt rolig när jag satt på glovet i tvättstugan och pappa ropade: - Vad ska du tvätta nu? Jag: Svart 40! Mamma: - Svart 40, det har inte han en aning om vad det är. Sedan slängde han sina äckliga svarta golfkläder på mig and the story ends. Nu sitter han och läser tidningen och ser ut att trivas med livet. Snacka om att han lever på hotell Gustafsson för en mindre slant. Vem som betalar hyran hör inte till, med tanke på hur bortskämd gubben är. 

Jag kanske ska summera min fantastiska lördag. Fyllan kom trögt och sent. men den kom. Med råge. Efter att ha börjat med fotboll på Lotsen tog vi oss till Fruängsgatan för en liten tacobjudning. Den blev lyckad. De andra spelade alias i några timmar, jag lekte domare en stund för att sedan bedriva tiden med att försöka klä på mig. Jag lyckades till slut och åg väl helt okej ut. med tanke på att jag hade kläder som enbart smala tjejer egentligen får bära så ska jag väl inte klaga. Nåväl, nu till spritintaget. Jag började Lotsen med ett glas rosé. försökte vara smart så jag beställde vin i ett grogg glas. vad hjälpte det? Med ett flertal knallrosa fläckar på min extremt vita tröja vinglade jag runt bland folkmassan. Sedan var det dags att gå på spriten. Min beställning bestod enbart av "Den blekaste redbullvodkan man kan göra" och shotar till mig och Madde. Sedan passerade kvällen, med lite dans och humor. Hittade även en ny kompis vid namn kryckan. Han invaliditet slutade med att jag och Madde fäktades med varsin krycka. Jag bönade vakten om att han skulle slänga ut henne, men tyvärr kände han igen henne så hon fick stanna kvar. Han är numera inte auktoritär i mina ögon. Sedan vandrade vi hemåt för att ha efterfest. Madde och de andra hittade en halvdöing vid Röken och blev lite sena. jag och Jonpa missade dock spektaklet för att vi tog en smartare väg och därmed han jag dricka lite mer än de andra. Sedan slog det mig runt 04 att det vore gott med lite Jack. En halv flaska senare, runt 07.15, vandrade jag mot Johns säng. Han va inte så pratglad när jag kom, så det tog väl någon millisekund innan jag somnade. Skandalerna under kvällen var få. dock har Mia vaknat upp och hört viskande och hångel från kontoret någon gång under natten/morgonen. Vi eftersöker nu paret som hånglade. Dock har vissa personer medgivit eventuell inblandning. Men vet ni något så ring Mia Bjurkell. Söndagen resulterade i 4 omgångars sömn, en icke giltig frånvaro från söndagsfikan, men en underbar söndagsfrukost som min pojkvän kom med ( röda pringles, cola och apelsinmer). Denna dag avslutades med vitlöksbröd hos John samt mys i soffan. Sedan blev jag utförd av honom för att jag skulle hem och sova. Nu blickar vi mot Midsommarfesten i Opperby, som kan bli årets fest.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0