Ensam och övergiven

Hur Madde fick jobb på Scania är ett under. Hon fattar ju inte ens att man måste hoppa ner ett steg, till den stora rutan för att skriva en kommentar i min blogg, fastän man är anonym. Hon har nämligen skrivit en hel kommentar i namnfältet. Not so smart syster. Tur att min smarthet/snygghet kan bära upp dig. Annars vet jag inte vad familjen G hade gjort. För övrigt så kanske jag gått över till att bli en helgbloggare, men flykten från ön har ju faktiskt frambringat ett socialt liv. Inte för att jag vantrivs med att umgås med Jossan och Yasmin veckans samtliga dagar varje termin, men även de behöver ju en paus från sessan bestyr. Eller har jag fel? Dessutom är jag ganska hetsig när jag pluggar och föredrar som ni säkert alla förstått soffan framför det sociala. Nu finns ingen tid för tv. Jag gör ju så mycket annat. Främst verkar det som att jag äter för jag ser inte att midjemåttet har minskat sedan landningen i Nyköping och jag hoppas väl inte ens på några framgångar på den fronten. Men i höst blir dieten ett omega3 piller till lunch. Inget annat. Jag ska inte deffa, jag ska svälta. 

Nu över till den gångna veckan. Den har varit lugn och harmonisk. Dock har jag fått Sars/Fågelsjukan i näsan så den vittrar sönder likt Michael Jacksons ansikte. Men vem bryr sig. Jag är ju övergiven denna vackra lördag. Varför den är vacker vet jag inte, men jag tycker bara att alla upptagna människor ska ha dåligt samvete för att jag är strandad på fruängsgatan likt en val på en ensam strand. Dock är David en riktig vän och har lovat mig Donkan. Tur att man i alla fall har någon som underhåller fetman. John är i Borlänge på äckel festival. jag antar att han kommer hitta någon sjuttonåring och ha älskog i ett tält. men det är väl sånt man får leva med när musik inte är intressantare än RixFM. Jag kommer aldrig förstå tält och festivaler. De har ju liksom inga stationära toaletter eller duschar. Och hotell finns inte på området heller va? Alltså, not my cup of tea. Madde går runt och luktar rökta räkor och fisk på rökeriet och ska så göra de nästkommande 12 timmarna. Sedan ska hon stinka på Lotsens baksida, där jag kommer att jobba med gud vet vem eftersom mitt team övergivit mig. Mini ska vara ledig, något som inte är acceptabelt. Om jag jobbar med SARS kan väl han jobba trots spritlängtan. Eller? Tessan den lilla grisen är ju statligt anställd och arbetar från måndag till fredag. Om hon inte är förkyld så ska hon ner till hamnen och kolla på 4000 motorcyklar. give me a break Tessan. Okej om det hade vart en klacksko utställning, då hade jag varit där. Men skinnvästar, träskor och fula gubbar med skägg. Inte så jag vill varken börja eller sluta min dag. vad du tänder på får dock står för dig. Nu ska jag tvätta bort gårdagens lukt från alla märkliga gäster på Lotsen. sedan ska jag försöka ge mig ut och fika med Lilla Carro. I have friends after all.    

Kommentarer
Postat av: Tess

"Tessan den lilla grisen"??! Är det nu jag ska tacka ödmjukast för omnämnandet? Nästa gång du vill nämna mitt namn och förtydliga med en talande beskrivning har jag några bättre förslag (ex den storbystade skönheten/den klipska blondinen).

2008-06-28 @ 16:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0