Fyllonas framfart

Nu är det söndag igen. Dags för bakisbloggande. Reflektionerna från gårdagen säger mig att jag var fullaste tjejen i Nyköping. Känner mig dock rätt nöjd ändå. Dock konstaterade Timmy någonting idag, nämligen: Mina beiga skor är snygga men mitt rörelsemönster i dem smickrar varken skorna eller mig. Med sprit stapplar jag mer runt än går. Tur att de är lätta att ta av så att jag kunde gå barfota i snöslasket till torget och därifrån åka med Taxi Kurir till Bagaregatan. Kostar 49 kronor. Helt fantastiskt men onödigt. Det är i alla fall en känsla som rann över mig idag.

Sedan bör det uppdagas att David och Tonys intag av Gentlemens Jack inte gjorde dem till gentlemän. Det gjorde dem till fyllon. Sedan undrar jag bara varför David driker jack&cola toppat med chilinötter. Är det de senaste på stureplan eller? Kan inte vara bra för size zero. Dessutom söker nu polisen den man som klockan 01.56 lät mig dricka en shot Jack D. Något jag inte dricker och verkligen inte behövde.

Denna dag kommer passera utan många livsavgörande insatser av mig. Orkade dock både ta mig till videobutiken på väster och Hemköp. Det borde ju vara värt någon utmärkelse, Kanske nåt nobelpris för bästa prestation eller åtminstonde Jerringpriset. Jag och Zlatan kan väl dela?

Min underliga familj har även försökt kommunicera igen. Madde gick i fredags till Birgers och spelade BlackJack. Hon trodde att hon kunde bättra på och utvidga sin obefintliga buffert. Bra där Madde, hoppet är det sista som dör. Dock blev hon 300 kronor fattigare och detta resulterade i att mamma slog henne i pannan med handflatan och sa att hennes barmhärtiga samarit beteende inte kommer att upprepas. Alltså, färre presenter till Madde och fler till mig. Det är ju passande när jag hoppas på att mamma ska få dåligt samvete för att hon inte köpte en Gucci västa till mig i Paris, inte ens en Furla.

Kanske ska ge en liten hälsning till min gravida vän Elin. Jag beklagar att du måste umgå med David under din havandeperiod. I natt runt tre gjorde han nämligen ett uttalande som jag tror kan anses som stötande för gravida kvinnor. Jag citerar: "Blir man sådär bitter av att vara gravid" & "du får ju skylla dig själv när du kommer till Nyköping en lördag och är gravid". Allt detta efter att två fyllon i form av Jompa & Micke knackat på hemma hos David där Elin sov. Detta var runt tresnåret och David hade gömt sig på vinden. Moget David. Kanske ska tillägga att du verkligen är en riktig kompis. 

I morgon vankas en tripp till utlandet, eller i alla fall ölandet. Jag ska tillbaka till Visby. Vi får se om rehab har underlättat inför studierna. Troligen inte. Borde ha druckit mer sprit.  

Dagens bittra namnlösa vänner

Det kanske är dags för några få individer som deltar under söndagsfikan att förstå att John tar sina egna beslut vad gäller rökande och dylikt. Jag trycker inte in en cigg i miúnnen på honom. Han är 25 år, det vill säga myndig, och tar sina egna beslut. Om ni kanske växer upp och landar på den åldersnivån ni borde vara så kanske ni kan förstå detta. I överigt har vistelsen med John och alla andra vänner varit underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0