Det är tomt i huvudet & livet

Vissa dagar är man bara känslosam. Idag är en sån dag. Har storgrinat framför tv:n i nästan 1 timme. Det var finalen på Biggest Loser. Min favorit vann. Skönt när man kan få inspiration av andra människor. Men jag tror inte att jag ska banta som han. Han hade nämligen gått ner mer än hela min vikt, på 9 månader. Och en annan klagar över några kilo. Kanske att man kan unna sig lite socker ibland?

Idag är det Elle-galan. Dags för inspiration och vackra saker. Sånt som jag saknar i mitt liv just nu. Kotler har ökat på sitt antal lästa sidor till cirka 47. Getting there. Jag trodde verkligen igår att om jag satt hemma och kollade på tv, avslutade kvällen med att läsa lite i min bok så skulle jag allt plugga framgångsrikt idag. Hah! Jag måste vara expert på att lura mig själv. Jag skulle kunna plugga nu, men det vankas fiskpinnar och en späckad TV kväll. Jag måste ju faktiskt prioritera det viktiga i mitt liv. Den äkta livsglädjen. TV:n är ju min bästa vän enbart av den orsken att vad jag än säger och tycker blir det aldrig fel. Människor däremot har ju liksom sina nackdelar. Precis som kvinnor: cant live with them, cant live without them.  Fråga John vad han tycker, jag lovar att han är med mig på den.
Jag hoppas på att mitt inspiritationslösa liv snart ska få ny kraft. Jag längtar verkligen dit. Tur att jag har en spinningcykel som jag kan trampa på när dagarna känns tunga. Kanske att jag ska prova boxning så att jag verkligen kan avreagera mig. Annars har jag ju alltid Madde. Love you girl.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sötnos, din blogg gör mig glad i alla fall och jag fortsätter berätta för folket i Nyköping att den finns.

2008-02-10 @ 18:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0