SOL - men det betyder inte att allt är underbart

Nu har min laggårdsvägg till rumpa rört lite på sig. Och nu ska jag laga mig ett skråvmål med husmanskost. Potatismos och fiskpinnar. Hah, det ni. Jag njuter också av det underbara vädret. Men eftersom jag är en skeptisk person måste jag hitta nackdelar med allt. Och det har jag gjort. De två främsta grejerna är: Jag har morgonsol på min balkong. Så pappa jag tror vi måste köpa en ny lägenhet så jag kan sitta och sola nu när vädret välkomnar även bleka människor i solen. Sedan kan man ju vara bitter över att de som har balkong med sol på får sitta där och bli lite bruna vilket gör oss blekfeta människor ännu blekare. Kanske även fetare eftersom jag måste tröstäta. Men det får vi väl se va? Dessutom ska jag plugga inför en cp-tenta och är därmed väldigt bitter. Gubben är inte klok. Förstår han inte att jag har bättre saker för mig. Typ fika i solen? Döööh. Och jag måste även tokplugga så att jag är safe inför sista kursen innan sommaren. Sätter jag den här så är mitt VG i Fek A säkrat. Så in i externredovisningshelvetet ska jag. Men jag kommer varken vara trevlig eller road. 

Detta är också en skitmånad eftersom man alltid får stora och otrevliga räkningar när man som minst vill. Elrälning liksom. kan inte den snåla regeringen ens bjuda på värme och lyse. jag trodde vi var ett välfärdsland. men just nu känner jag mig som ett utblottat gatubarn. Innan jag ens betalt elen. När jag blir diktator på Cuba kommer jag ge fri el till alla. Jag ska även ha städhjälp och 14 diskmaskiner. jag hatar att diska. Fastän jag äter själv byggs det ett berg av disk efter varje måltid. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0