Jävlar!

Jävla Telenor, Jävla gubbe, Jävla skola, Jävla hjärna. Ingenting fungerar för mig just nu. Bittra Berit har helt och hållet tagit över mig. Och hon kräver utrymme. Allt började med att telenor har bestämt sig för att sabba mitt liv genom att skicka telefonräkningar. fattar de inte att jag bor på en ö och telefonen är ett en grej jag måste använda mig av för att överhuvudtaget ha kontakt med omvärlden. ( Jag kommer inte avslöja någon summa därför att pappa läser bloggen, och eftersom min hjärna redan är utbränd pallar jag inte moralpredikningar). Det finns ju liksom fortfarande de människorna som är tvingade att älska mig. Typ mamma, pappa, Madde och David. David slinker in på ett bananskal som sonen mor och far aldrig fick och så är han precis som den irriterade storebrorsan. Men jag gillar honom, av någon oförklarlig anledning.

Bittra Berit hatar 2 gubbar skoningslöst också. Den första är Sture, gubben som ska lära mig saker i skolan. Jag har seriöst funderat på att bara ställa mig upp och skrika rakt ut för att gubben är så opedagogisk. Men jag besparar mina stämband detta, trots att gubben är värd det. Sedan har vi gubbjävel nummer 2. Han jobbar på Linderbergs Grant Thornton, han skulle lära oss bokföring i ett bokföringsprogram. Men på grund av hans okunskap har jag spenderat 4 timmar idag med att fixa saker han förorsakat. Tror inte gubben att jag har ett liv eller? Observera att detta var en retorisk fråga. Inga svar om detta krävs eller behövs. Jag har ju ett liv, det är bara jävligt innehållslöst. Men gubben får mig att fundera på vart världen är på väg och absolut vart den har varit. han är från generation baby-boom. Det säger en del. Tror att de vet bäst, kan ingenting och ger sig aldrig. Ut med det gamla och in med det nya! (Jag skulle då förslagsvis vara det nya, men jag kan ju fan inte ens bokföra så jag funderar på att söka en gymnasielinje igen, typ barn och fritid så jag får känna mig smart. Eller kanske bygg så jag får banka ner saker med yxor). 

Jävla skola och jävla hjärna baseras på gubbarna och min trötthet. Generna för bokföring har jag garanterat så jag kan tyvärr inte klandra far min. Annars är detta alltid att preferera. Så har jag ju levt i 22 år tidigare, men nu måste jag hitta något eller någon annan. Skit också.  

Bittra Berits syrra befinner sig i den del inom mig som Berit lämnat utrymmer för. Alltså Aggressiva Agda. Så alla människor i Nyköping är nog glada över att jag flyttat hit, till ön som jag bara vill glömma. Men jag trivs också här just nu. Märkligt. Kanske är det för att jag är märklig. Humf? okej enough with the svammel. Nu till seriösa saker.

Jag måste ta viktiga beslut idag. Ska jag trösta ett fotbollslag eller min älskade kille? jag måste nog välja att bara trösta Cristiano, för hela mitt hjärta slår för Roma. Dessutom är Cris (testar smeknamn) söt när han gråter. En egenskap förmodligen bara 10 killar på jorden har. De som ligger på min tio-i-topp lista. Jag ska lista den någon dag, så ni förstår vilka killar ni ska hålla er borta ifrån. Detta gäller inte bara tjejer. 

Kommentarer
Postat av: Jossan

JAG TYCKER OM DIG även när du är bitter, ska ta med en blomma till dig imorn eller så kan du få ta med valfri person så åker vi till högklint så kan du få putta han/hon utför stupet...

2008-04-09 @ 21:33:49
Postat av: Susanne

Jag är ledsen för att du inte är i Nyköping. Om du vill kan jag försöka lära dig lite bokföring när du kommer hem. Nina säger att jag är jätte pedagogisk.

2008-04-10 @ 07:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0