I am a soffpotatis

Det vackra vårvädret bjuder just nu på kallt regn. Och morgonen, som skulle vara så skön, bjöd på ett uppvaknande klockan 05.30. Prinsesssömngudarna har glömt mig, eller strukit mig från deras lista för sovande skönheter (bortse från det sista), sova är tydligen någonting som är överskattat. Inte från min sida men tydligen från mitt huvuds sida. Vet inte min kropp om att jag är otrevlig när jag är trött? Nåväl efter dagen i skolan ska jag inta soffan som den soffpotatis jag är. I love it. Skräptv kommer säkert få mig i form tills i morgon. Sedan vankas det nog utflykt, inga självmordsklippor denna gång, men vi kanske packar bilen med en engångsgrill och låter den premiären vara vårt fokus. Måste kanske börja tentaplugga snart också, men som den inbitna student jag nu är, så skjuter jag upp det mesta i mitt liv. Min plan var att börja för två veckor sedan, nu är det två veckor kvar. jag kommer kanske ge det en vecka, eller tre dagar som brukar vara mitt genomsnitt.  

Kollade för övrigt på fotboll igår hemma hos Jossan. Tänk att de små råttorna fick med sig en poäng från Råsunda. Stackars Madde som stog i regnet och kände sig lurad på tre poäng. För mig var det ultimat med 1-1, för Madde, kanske not so much. Men om hon skulle heja på ett bar lag kanske även hon skulle få glädjas nån gång. För övrigt Madde kanske jag har hittat min nya Kim. vad tror du om Rajalakso? Hah, man vet aldrig. 

Nu ska jag strukturera upp mitt soffliggande och planera inför kvällen storkok. Lasagne ska tillagas, och jag är grym på lasagne. 

 För övrigt saknar jag fortfarande Mamma. Och Fanny är förlåten. Hon ringde igår och bekräftade att hon ska komma med mig ner till Nyköping på Valborg. Love you girl. Tänkte övertala Mia att följa med också så dream team är samlat. Det går ju alltid så bra då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0