Den korkade blondinen har uttalat sig

Korkad blondin på ingång. Ni kanske inte tänker på mig i första hand, men idag refererar jag till mig själv som detta. Efter att ha klottrat ner 5 sidor i mitt anteckningsblock med siffror och T-konton är jag lost in space. Och om jag ska vara ärlig, up to this point har jag verkligen varit hyfsat nöjd med mina insatser i skolan. No more. Bokföring - my ass. Funderar på att klä ut pappa till en 22-årig blondin och låta honom skriva min tenta. Han tycker ju att han är snygg så han skulle säkert kunna lägga sig på min nivå. Eller inte. Jag har faktiskt lite högre tankar om mig själv. Men min pappa är en sån där människa man gillar för hans personlighet (kan inte tro att jag säger detta) och inte hans utseende. Men nu ska jag inte vara taskig. Han fyller ju faktiskt år idag. Grattis Pappa! Som present kan du få äran att köpa mig den bilen jag publicerade i morse. Bra va?

Jag vet inte hur mitt liv ska fortsätta idag. Min lägenhet är en sanitär olägenhet och den nya dammsugaren borde invigas. Disken borde diskas och alla papper borde sorteras och arkiveras. Dessutom borde de oförskämt fula pelargonerna i köket skickas ut från balkongen. Men mamma har bestämt att dessa ska finnas i mitt kök. Hennes vilja är min lag. Not so much, men jag orkar inte köpa nya blommor och jag är för feg för att sno.  Men herregud, jag har ju alldeles för många måsten i mitt liv. Jag kanske kan åka till Gråbo och anlita någon liten polack att utföra arbetet för 200 spänn. det är ju till och med avdragsgillt. Ska bara knata ner till skatteverket och skaffa en F-skattesedel och sedan upprätta ett bolag. Allt jag kommer ha i mitt företag kommer vara kläder, så jag kan dra av momsen på dessa. Man kan ju för sjutton tjäna 25% på allt man köper. varför har jag inte tänkt på detta tidigare? Dessutom borde jag kunna skriva på CV:n att jag under min studietid bedrivit en seriös verksamhet. Jag borde ju få Nobel-priset.  

Grattis igen far. Du är så gammal nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0