Stora beslut?

Det blir ju en hel del aftonbladet läsning på jobbet nu under sommaren. Särskilt efter föpassningen till det kontantlösa kontoret. Detta ger tid för reflektion och idag tänkte jag göra återkomst genom att visa världen att jag lever genom att börja blogga, och dagen till ära är ämnet politik. Lika bra eftersom jag bör blogga i Milano. Dessutom har jag bokat två gästbloggare under vecka 30, Hanna och Åsa har lovat att leverera.

Men nu till politiken. Jag funderar på vilka headlines det kommer att finnas i Aftonbladet om nu sossarna eller vänstern tar över. Jag är så less att läsa om de stackars utförsäkrade människorna som inte har något att leva på, de har knappt råd att andas. Vissa är det synd om, men det låter som att det är kapitalismens fel. Därav tror jag kanske att om någon galen afa-ledare skulle ta över eller en che guvara i svensk tappning så skulle vi få läsa i Aftonbladet:
- Rolf 45 har svårt att överleva, han betalar mer än hälften av sin inkomst i skatt.
- Anna 24, det finns ingen anledning att jobba - jag blir rikare på bidragen jag får
- Det nya kalla Sverige, att tjäna pengar är fult. Människor flyr till Danmark.
- Hans 55 har råd att vara sjuk, men han har inte tid. (avd Time is money?)

Men snabbt kommer man på att aftonbladet är sossestyrt, så jag har svårt att se att detta kommer hända.

Nåväl, färdigspånat för idag. Skiters sig kapitalistCarro så funderar jag på att bli kommunpolitiker. Jag vill ju ändå ta de viktiga besluten. Mat (så gott som all mat - för er som inte vet - innehåller vatten) ska självklart slängas i papperspåsar. Stora beslut som sagt. Vill jag sedan göra internationell karriär så ska jag bli EU-parlamentariker. Gurkornas form stör mig, de stora besluten måste tas.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Som Gert Fylking hade sagt: Äntligen....ett blogginlägg!!



Någonstans hoppas man ju att den här bloggen kunde smyglänkas till Aftonbladet, så sossetidningen får upp ögonen för hur de uppfattas av oss som faktiskt orkar arbeta!

2011-06-22 @ 15:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0