En fredag som ni önskar att ni upplevde. Not.

Det tog mig en vecka att inse att jag är en usel student. Urusel. Jag är fortfarande förväntasnfull på att klarhetsstunden ska komma. Dessvärre så ska jag förflytta tankeverksamheten till PM-skrivande. Arbetslöshet. Wiihii. Det är väl inte direkt så att jag kommer lösa problemet med arbetslöshet en lördagskväll. Men innan 24.00 i morgon ska det vara klart.

Nu till gårdagen. Jag studsade nästan upp och ner i soffan igår då Mini ringde. Kontakt med omvärlden. någon som minns mig. Det är fantastisk. Stackarn fick väl knapp en syl i vädret då jag pladdrade på. Men det är sån man blir när man bor på en ö. Kvällen förflöt i en patetisk anda då jag försökte tävla med mig själv i På Spåret. Just det. På Spåret. Jag är 24, singel och student, men tänk inte på det. Vissa lever säkert med att upprepa mantat "the sky is the limit". personligen har jag fastnat vid "the sofa is my home".

Efter på spåret dampade jag ur och försökte se på några dåliga filmer. Det gick sådär. Och sista säsongen av Entourge är som sagt redan avklarad. Så jag gick och la mig i sängen och sträckläste sista Stieg Larsson boken, med enda målet att jag skulle få reda på alla spännande avslöjanden så att jag och Johan kunde gå på bio och se filmen idag. Jag läste till 01.30 och vaknade positiv vid 08.30. Avvaktade lite innan jag skickade ett sms till johan där jag förklarade mig redo att se filmen. En liten miss bara. Filmjäveln är fullbokad. Gotlänningarna bokade väl platser i maj 2009 eller nåt. Så om ni vill mig något, eller vill förgylla min kväll så sitter jag i sedvanlig ordning ensam på 70 kvadrat på ön som Gud glömde.

Jag älskar min mamma. Gränslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0