Paris vs Visby - inte så svårt val längre

Hallå, Frenchy här. Nu ska jag stolt berätta för er att efter en veckas fajt med min dator har jag äntligen internet. Men fan det tog tid. igår tänkte jag slänga ut min älskade Mac. Satt och tryckte på den till klockan 21 en lördagskväll när alla andra var på fest. men jag är varken envis eller bitter. Väl igång ringde jag till lilla mamma för en uppdatering och till lilla John för att berätta att jag lever. 

Jag gjorde en upptäckt igår. Eller snarare två. Jag förstår varför jag valde Paris framför Visby. Väl här är det inte det konstigaste valet jag har gjort. Jag spatserade igår runt Champs Elysees och på massa andra gator. jag såg Luis Vuittons paradbutik och jag kan lova er att den var stor. Jag speglade mig och fixade frillan i Guccis skyltfönster och jag dreglade över en limo som dök upp mitt framför mig. Så i stället för att spegla mig i Cubus fönster i Visby så speglar jag mig bättre hos Chanel. You get the point huh?? Jag upptäckte också att jag inte direkt är den skarpaste kartläsaren. Jag trodde jag gick neråt men gick uppåt. hittade något halvgetto och insåg att jag borde vända. Men man upptäcker saker i varje gathörn. Jag vill också stolt berätta för er att parisarnas mat faktiskt är ätbar. Även deras godis. Så för er som har sett Maddes Chile-foton, be prepared for sister number two. Kaffe är någonting jag dock kommer sluta med. Jag dricker the på morgonen i stället. En liten Caffe Americano på Starbucks kostar 2,60 euro. Thats a lot. Men jag kan i alla fall skryta med att stan har massor med Starbucks. Jag känner mig lite som sex and the city Carrie, fast utan alla designerkläder och skor. Jag måste återigen kontakta CSN för att berätta att de inte skickat rätt summa pengar. De glömde nämligen shoppingbidraget. De har väl ett sånt?? Annars kanske pappa kan skaffa sig ett extrajobb och Madde kan jobba kvällar på Fik@ och mamma kanske kan börja sälj droger eller nåt så jag får detta att gå runt. Jag vill ju inte vara den fulaste och fattigaste tjejen i Paris. 

Nu ska jag mingla bort till affären och köpa lite mat att stoppa i magen om några timmar. Sedan bär det av till läxornas värld och efter det ska jag åka skridskor mitt inne i stan med några nya vänner. Snacka om NY-aktigt. Det ska bli grymt. Var även på fest igår men va långt ifrån fullast. En grekisk tjej ramlade på golvet och under tumulten pajade hon sina glasögon. Hon är inte den smartaste av oss. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

fattigaste kanske. Men aldrig den fulaste. Ha det bra i baguetternas land.

2009-01-27 @ 16:01:31
Postat av: Susanne

fattigaste kanske. Men aldrig den fulaste. Ha det bra i baguetternas land.

2009-01-27 @ 16:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0