EN fransk uppdatering

(skrevs i söndags när jag ankom men har precis fått internet, så jag bjuder till detta tills nästa uppdatering kommer)

 

Bienvenue a Frankrike!! Jag sitter i sin säng som jag tror har lopper för det kliar faktiskt på hela mig. Jag försöker intala mig at jag är torr för att det är vinter, men jag tror faktiskt att jag kommer att bära på någon smitta när jag vaknar i morgon.

 

Dagen har varit bra, men kantats av trötthet eftersom kombinationen somna 04, gå upp 06 och sedan resa en hel dag utan mat och vatten, kan leda till viss trötthet. Möttes upp av två fransoser på flyget som helt fantastiskt nog hade åkt med bussen för att möta mig och sedan guida mig med buss och metro till min adress. Vilka killar. Dessutom tog en liten spaggetifransos tag i min 30,2 kilo tunga väska och släpade sedan på den från flygplatsen till mitt hem. Nämnvärt är kanske att Paris inte är i Visbys storlek för er som inte visste det. Jag informerade dock stackarn om att det är viktigt med brett skoutbud och handväskor som matchar just skorna och att fem jackor är lagom när man ska vara borta så länge.

 

Väl uppmött av hyresvärden kom dagens första och enda motgång. Jag fans inte med på några boendelistor så ett tag trodde jag att jag skulle vara hemlös. Dock skulle jag nog få många kompisar genom detta för jag tror inte att Paris saknar uteliggare. Kände mig under kvällen som en fattig jävel för jag gick och köpte lite vitt bröd och två flaskor evian. Det är ju evian jag ska dricka nu, dvs jag är lite finare och lite bättre än er i Sverige som dricker kranvatten. För att nu återgå till min stundande hemlöshet så är det tur att man äger en riktig dator, en Mac, så att jag bara kunde slänga upp mina mail från skolan så han vists fick se att jag var värd detta boende. Och här känns allt bra. Saknar dock en garderob, men 40 kilo kläder gör sig ju alltid bra på golvet. Ehhh, kanske inte men IKEA finns även i baguetternas land. Jag delar rum men en norska så lite välkänt språk såhär initialt känns bra. bredvid mig i grannrummet bor en fransk tjej, sedan delar en chica från Venezuela rum med en chica från dominikanske republiken. De är toppen allihop, så jag har ingen panikångest ännu.

 

McDonalds finns precis runt hörnet så lite kött ska jag nog kunna få i mig under min lilla vistelse i detta land. Dock så fick hamburgestekarn kallas till kassa för att jag skulle få beställa ,eftersom min franska inte är vad den kanske kommer att bli. Och försök själva att beställa en lilla menyn med en extra hamburgare men båda utan senap er första dag i Frankrike. Nu ska jag se på en film och softa. Tittade på sista avsnittet av the Hills på eftermiddagen och nus ka jag nog avrunda med Good Luck Chuck. På återseende alla läsare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0