Survival of the fittest

Jag skulle ju ha en besvikelsefri vecka. Det har jag också, so far. Men idag är jag arg, det är dock inte samma sak som besviken. Det har sin grund i två incidenter. Först och främst. jag vaknade 03:57 pigg som en lärka. Det är inte rättvist. Men det betyder att det snurrar lite för mycket saker omkring i mitt huvud. Med handen på hjärtat, jag längtar efter Gotland nu. Jag längtar efter studentlivet. Jag längtar efter att få vara själv och bestämma själv. Jag längtar efter självdisciplin.

Min andra ilska riktar jag emot kanal 5. Tro inte att ni ska kunna byta programtider på mitt favoritprogram obemärkt? Som tur va avslutades kvällen på Fika tidigare än väntat, så jag hann. Men med andan i halsen. Jag ska skriva hotbrev. Och för er som inet är inflörstådda med mitt viktiga program så är det Brothers & Sisters. Igår lärde jag mig något roligt där också. Ett litet ordspråk: Kärleken är som en lök, man skalar den gråtandes. Kan nån någongång ha sagt något smartare? Skulle inte tro det.

Min familj verkar ha en förkärlek till att ställa diagnoser på mig. Igår berättade mamma för mig att jag har problem. Med mig själv. Min materialistiska sida kanske har tagit över det mesta av min personlighet. Men å andra sidan är det på det enda plan jag faktiskt lyckas också. Så skam den som ger sig. Jag ska vara material girl länge. Dock chokades mamma över min spenderingssumma sen jag kom hem från Paris. Hon sa skämtsamt: är det som tanten i Ullared eller? jag kunde inte skämta mindre när jag säger att jag passerat den gränsenf ör ganska länge sen. Om jag hade tänkt till hade studentlivet i vår kunnat blir lite enklare och jag kunde ha rest, mer än en gång. Men nu har jag ju i alla fall fina kläder. Och det är jag nöjd med, det gör mig glad.

Avslutningsvis måste jag berätta om en intressant diskussion vi hade på vår tjejmiddag igår. Maddes och mitt elitsamhälle. Vi funderar allvarlit på hur vi ska få igenom en lag där tvångssterilisering blir en vanlig aktion mot de lite sämre människor som lever i samhället. Alla borde inte inneha rätten att föröka sig. Som Darwin ahde sagt: Survival of the fittest. Tror du att du får skaffa barn?



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag VET att du är en av dem första dom kommer snipp-snipp snapp-snapp.

2009-12-09 @ 09:43:47
URL: http://sneren.blogg.se/
Postat av: Anna J

Luc, Luc, Luc denna underbara Luc! :)

2009-12-09 @ 10:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0