Ett inlägg i taget, ett inlägg i månaden

Jag var tvungen att kolla om bloggen fanns kvar. Och här är den. Här är jag. Inga nyårslöften om att jag kommer blogga ihjäl mig, men återkomsten till Ryssland börjar ju närma sig så jag antar att jag kommer lämna mer avtryck till mina efterlevande under våren. Det kan ni hoppas på kära läsare, men som sagt inga löften. Det ingår inte i min Nyköpingslivsstil.

Mycket har hänt, men kanske inte mycket av värde. Jag var full i stockholm på min födelsedag. Kanske det bästa jag har gjort på länge. Och tro det eller ej, jag trivdes i Stockholmslivet. Kära återseenden med Parisflickorna, jag tror att jag dansade till mig träningsvärk på sturecompagniet. Och hör och häpna - Tillsammans med Thomas & Johan. senast vi var fulla tillsammans i Stockholm var när vi var 18 och den kvällen slutade med att de på fullaste allvar försökte övertyga mig om att vi skulle sova på en gräsmatta. Johan utlovade till och med sin kavaj som täcke. Allt detta började med Thomas dåliga lokalsinne. men det är en helt annan historia. 

Förra helgen var det Uppsala som fick finbesök. Där kan vi snacka kära återseenden om nåt. Hanna Claeson, Elin Nilsson och Caroline Gustafsson. Kvällen efterlämande förmodligen spår av våra skor som dansat på varenda bord vi kunde hitta. Allt var som vanligt alltså, precis som vanligt. Och då var det kanske fem år sedan vi umgicks. Den helgen förde även med en annan trip down memory lane. Vi kollade på foton från Gothia Cup 99 (!!), Bulgarien 2003 och Cypern 2004. Den största chocken var kanske vad våra föräldrar tänker när de skickade sex stycken tjejer på semester, varav tre var 17 och tre 18. Den näst största chocken var garanterat hur ful och tjock jag var som yngre. Och jag spelade ju för fan fotboll. Att man blir mer sliten med ålder känns som en myt. För fan, det där va inte okej. Och inget sa nåt. Vilka vänner, vilken familj. 

Nästa helg blir det Gotlandstjejernas reuinion i Köpenhamn och Göteborg. Vet ni vad som finns i CPH? ALDO shoes. Behöver jag säga något mer?? Jag kommer packa lätt. Dock så ser jag hur skokontot krymper, för det är billiagre att flyga till Rom än att åka inom Sveriges gränser. När ska Ryanair börja köra tåg? SJ behöver lite allvarlig konkurrensutsättning, för ockerpriser är det enda ord som dyker upp i mitt huvud. Mitt överfulla huvud. Någon som inte borde ta plats, gör det just nu. Men det är också en helt annan historia.

Nu kanske jag ska jobba lite. men kunderna verkar ha dåligt med cash på kontona, för de ringer inte. jag har inte ens blivit utskälld idag. Men det kommer nog, för jag jobbar till sena kvällen. Vi hörs, kanske förr, kanske senare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0