Fredagen dagen då vi skrattade på jobbet

Jag blir besviken på mig själv över det lite halvtaskiga bloggandet. Men idag känner jag att orden ska få flöda en stund. Min pojkvän drog nyss för att jag inte orkade hångla (lång historia så jag tar min version - den är ju oftast den sanna. Typ.) . madde skulle dammsuga och kom in i ett städflow så henne ser man ju inte röken av. men snart kommer Mia och då åker rosévinet fram. Sedan är det ju fotboll. jag tror att jag och Madde genomförde en lyckad kupp igår. Sist ut från Lotsens baksida var vi och med en egengjort tryckt lapp bokade vi det bästa bordet på baksidan tills idag. det är ju bokningsförbud, men om alla är riktigt förvirrade så tror de kanske att det är bokat till några viktiga gäster. Förvisso är vi ju det, så bokningen känns rätt. 

Gårdagskvällen var magisk. jag skulle kunna säga tack till Mini och Madde för en bra jobbinsats, men jag tackar bara Madde. Mini var mest bara i vägen, han drog in 4 kronor i dricks, han lämnade alla sina sminkgrejer på baren och hans nalle försvann under kvällen så förtvivlan var ändlös. Stackars lilla kille. Skämt och sido, men han skrev igår när han kom hem på jobbet att han behövde Valium för att han hade jobbat med systrarna G. Men allvarligt, bara för att vi är snabba och han försöker jobba i högt tempo (vi tar inte en gäst i halvtimmen) ska han ju inte behöva inta illegala grejer (är valium illegalt?). Dock tror jag att till nästa arbetspass kommer han tjata ihjäl sig för att få jobba med Mig och Madde. Då blir det inte Valium till lilla Fredrik, då blir det E - så att även han får upp farten. jag kan ju inte hjälpa att jag är både snabb och snygg. I övrigt ska väl anmärkas att jag under gårdagen fick ragg av en slemmig portugis och en 18-åring student som sjöng piece of me från flaket i kortegen. Jag har aldrig känt mig snyggare. Fredagen avslutades med ett extremt krig med öl, is, cola och vatten. Det blev lite mer att städa än vanligt, speciellt för mig och Madde eftersom mini bara ville pussa på sin återfunna nalle. Men väl hemma i sängen hörde jag morgontidningen dimpa ner i brevlådan och sedan somnade jag in. 

Ikväll händer det. Det är fotboll och fest. Vi hoppas på fotbollsfest. Med Kim i stället för Anders, och Zlatans näsa som nickverktyg samt Petter hanssons fantastiska knän och smalben tror jag detta kan gå vägen. Det behövs kanske en insats från någon benkapare så att i alla fall en fem-sex spanjorer sätts ur spel, men det ska ju inte vara några problem. Låt Anders spela en stund så är det väl lugnt. Han kan ju bara skylla på att han kollar i kors hela tiden och fokuserade blicken på fel sak. Den sneögda lilla saken. Detta är min taktik inför dagens match. Sedan hoppas vi på livstids avstängning för lilla Anders så att Lagerbäck fattar att Kim is tha shit. Men jag antar att han ringer in Brolin i stället, med de uttagningar han gör. 


Som avslutande ord bara. jag fick återse en gammal vän vid namn Thomas igår vilket värmde mig i hjärtat. Jag har saknat honom så. Och sen en liten pik till lillchefen Simon. Bara för att man skrattar på jobbet är man inte full. Bara för att jag skrattar överhuvudtaget är jag inte full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0