Jag är vuxen

Det tjatas och tjatas och tjatas. jag har saknat att blogga men jag hinner inte. Syster min kan inte respektera att jag faktiskt jobbar, kollar på fotboll och dricker vin. Vet ni hur jobbit det är att ha ett dagtidsjobb? Det betyder liksom att man faktiskt kan roa sig på eftermiddagar och kvällar. Man blir ju utbränd av att ha ett liv. Tv-tablån består nu enbart av fotboll, i begränsad mängd. fattar ni att livet i Visby är som bortblåst? Jag kollar inte ens på Gossip Girl! Livet kan inte bli mer underbart, bortsätt från gossip girl avsaknaden. Men jag känner mig ändå levande. Liggsåren från första året som student börjar läka. jag försöker även mogna i min yrkesroll och som människa. Jag dricker alltså nu enbart 4 dagar i veckan och läser DI. Snacka om att jag är vuxen. 

Nu vill jag bara tysta alla de "stora". Det vill säga tyst Ekvall, tyst Perlskog, tyst Bank, tyst Olsson. Jag har ordet. Fotbolls EM är magiskt och stort. Nästan lika stort som Zlatans näsa. Den känsla han skapar på Lotsen och inom oss alla när han gör det han är bäst på är obeskrivligt. inte ens min Mac kan skriva ner de orden. Alla de som inte förstår sig på fotboll, förstår inte. jag tror inte de kan känna glädje, ängslan, oro eller spänning krypa i deras ådror. Men jag har känslan och jag älskar den. Så om jag befinner mig i delirium på lördag, fråga inte - le bara. Sedan kan jag bara säga att Anders Svensson var em av de bättre i det svenska laget mot grekland, jag erkänner det och ångrar mig starkt, men det betyder inte att han borde spela. Vissa matcher när anders nuddar bollen saknar jag Håkan Mild. Och jag hatar Håkan Mild. Men inte alls så mycket som jag hatar Andreas Andersson. Den lilla råttan. Han och Anders är så lika. Mediokra svenska spelare med samma taskiga frisyr som lever på ett gjort mål för minst 8 år sedan. Båda på fasta situationer. Hata är ett starkt ord men jag kanske kommer använda det. Senare, Andreas lever ju fortfarande och Anders tar fortfarande Kims plats.Nu har jag använt mina ord. Jag återkommer, kanske i morgon. jag har ju faktiskt liv utöver bank och fotboll. Eller inte. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Skönt att dina liggsår läkt och jag älskar verkligen dina fotbollsanalyser. Själv hatar jag bara Tomas Brolin men han är gammal fet och ful och har inte spelat fotboll sedan du fyllde 8 tror jag.

2008-06-12 @ 23:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0