ZZZöndag

Söndag. Typ bakisdag. Trodde att efter en underhållande kväll skulle jag få motivation till pluggandet. Icke. Men jag sökte mina sympatier hos ateist-Madde som berättade att Gud gjort denna dag till en vilodag. Därför behöver jag nog vila. Jag har ju 4 dagar på mig att bli smart. Hoppas.

Sökte lite moderlig kärlek förut och ringde mamma. Som vanligt äter min familj en utsökt söndagsmiddag. Själv åt jag pasta med grönsaker. Sucker. Mamma påtalade även att hon städade i mitt gamla rum idag. Hon trodde på största allvar att hon kunde slänga mina tidningar. Nu snackar vi om mina samlade exemplar av Cosmo, Elle & Plaza. Vem tror hon att hon är? Tanken på att slänga dem borde ju vara som att slänga en människas livsmotivation. De stannar, det klargjorde jag minsann.

Tanken idag var att jag skulle gå på boxning. Tanken blev att jag stannar på soffan. Har dock motionerat idag. Gick till bageriet 50 meter bort och köpte 2 cola och en kanelbulle. Det hade jag förtjänat. Speciellt eftersom det känns som att Tv lurat mig på min perfekta söndag. Ingen Biggest Loser, inget One Tree Hill. Tur att jag har En annan del av Köping. Sporten har ju Peter Jihde och tönt Ekvall verkligen förstört. Jag vill ha tillbaka Peppe! Jag kanske ska starta en insamling eller en facebook grupp. Peppe till sporten igen. Att ge Ekvall till sporten är som att ge Madde ett par Prada skor. Värdelöst och ogenomtänkt.

I huvudet på Gustafsson

Jag borde plugga, jag borde plugga, jag borde plugga.
Jag borde även vila så att jag kan plugga. Jag borde gå till ICA så jag slipper äta fiskpinnar idag också. Det är så mycket jag borde, så jag håller mig till mina måsten i stället. Det finns nämligen inga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0