Tragik med en gnutta hopp

En kväll, hemma, själv. Ha, det gör ingenting. Syd bara att jag inte har någon DVD så jag hade kunnat kolla på en film. Varför denna saknas i mitt hem är helt enkelt av den förklaringen att när jag flyttade tyckte pappa att det var bättre att jag lämnade min dvd som var kopplad till hans och mammas TV. Detta av den enkla anledningen att han aldrig skulle klara av att koppla ur den, köpa en ny som funka utan problem och till sist koppla in den. Och en anledning till, han hade ju varit tvungen att koppla in DVD:n här i Visby. (Detta arbete klarar inte min far, men han kan deklarera åt er fortare än sms-deklareringen.) Lång och ologisk förklaring. Där har ni min uppfostran. Lång och ologisk.

Pratade med Madde förut. Hon tror att hon får vuxen poäng för att hon var på Louise Hoffsten igår. Varsågod Madde, du får mina tragiska poäng i stället. Men det är ju typ samma. I alla fall för henne. Mamma och pappa var där, säger inte det dig något? Vi är ju uppväxta i samma familj dude.

Jag och Kotler skulle införa vårt tentapluggande idag. Det resulterade i sorterade papper och 17 lästa sidor. Tentan kommer kanske inte bli den som går in på min best-of lista. Men man vet ju aldrig.

Susanne planterade någonting i mitt huvud i en kommentar häromdagen. Hon satt och gjorde löner, kanske att de inte skulle räcka till en shoppingorgie, men någonting kommer den ju räcka till. Kanske kan hitta något fantastisk i Elle tidningen som borde komma snart. Problemet med denna tidning i Visby är att man måste leta igenom hela stan för att få ett ex. Det är lättare att få en date med påven än att inhandla ett exemplar. Jag överdiver inte.

Nåja, utan DVD och utan Elle, ska jag i alla fall se på Cops i sedvanlig ordning, för att sedan titta närmre på Cribs och avsluta kvällen med American Pie: The Wedding. Samt äta Tacos för ovanlighetens skull. Hoppet om att jag ska bli en normal människa igen har gått förlorat. Men alla kan ju inte vara vinnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0