Konstateranden & försök till pappapåverkanden

Den är här igen. Den är bra igen. Sofis mode alltså och inte en ny upplaga av Kotler. Vilket gjädjer mig. Inhandlandet av denna tidning gjorde mig på gott humör. Efter inhandlingen gick vi och fikade. Helt ovetande om att John satt och stirrade ut i tomma intet började läsa tidningen, och uppslukades. Det måste han ju förstå, det är ju en modetidning. Hallå liksom. Sofi har även givit mig en ny anledning att shoppa. den fantastiska färgen turkos är en bra färg för våren, tack för the motive. Ska nu bara söka ett opportunity.

Dagens fika med Jossan och Yasmin resulterade även i datorprat. Sedan klockan nio i morse har jag studerat. Men allvarligt, när det tar 10 minuter att byta mellan fönstren är det något som är fel. Flera gånger hade jag massa välformulerade meningar som skulle skrivas ner, men när man inte får upp Word blir skolarbetet inte så bra. Konstaterande: jag behöver en ny dator för mina studier. Är dett uppfattat Ulf? Då återstår bara en sak, hur övertygar man en man som är mer envis än en åsna att Mac är det bästa på marknaden just nu? I flera månader har jag samlat fakta occh funderar nu på att skriva ett PM till min far så att han verkligen kan förstå att det är en sån jag vill ha och behöver. Dödsstöten kom när jag i lugn och ro satt och läste tidningen Civilekonomerna. Världens mäktigaste man är CEO:n på Apple. Allvarligt, om man är världens bästa företagsledare måste det finnas en bra produkt som backar honom. Men här kommer min livsledare fram,inte världsledare, det vill säga Ulf. Duger det inte åt honom och om ITgubben på banken inte prisat en produkt är den helt fel. Visst pappa, men det du har att välja på är en Mac eller en rosa Sony Vaio. Now its up to you.  

Min gummibåts historia har fått ett slut. Kom och tänka på att skavsta är tillgängligt för landning. Sången en rosa helikopter ploppade upp i mitt huvud, och det är återigen en sak som jag behöver.

Konstaterade en annan sak idag. Jossan trodde att jag kanske inte visat mitt rätta jag och helt enkelt varit gulligt mot vissa människor, detta skulle då vara orsaken till att de inte gillar mig. Ibland har hon bara så fel, för gullig är någonting jag aldrig kommer bli.

Stundtals måste jag även lära mig att avdramatisera vissa saker. Nu har jag slitit och nästan gråtit i två dar för att jag ska göra en uppgift som ger mig 2 extra poäng på tentan nästa fredag. Efter timmars med läsande fick jag en uppgift i min hand som en student hade gjort förra året och fått full pott på. Det hade jag kunnat göra på 2 timmar, nu tog det tre dar. Avdramatisera var ordet. Ska lära mig att lyssna mer på Yasmin.

Idag är dagen med konstateranden.

1. Brad Pitt söker sig bara till kvinnor som kan bygga på hans varumärke. Han borde inte få producera eller adoptera fler barn, jag tror ändå att Brangelina (Eller va fan de nu kallar sig) kommer att göra slut. Och vad händer då? Delad vårdnad då de har 10 barn var varannan vecka. Nu ska hon ha tvlinningar. Det räcker!
2. I Sofis mode är det ett repotage om en kvinna som förlorat sin mamma i Cancer. Jag beklagar sorgen, men allvarligt vad har det med mode att göra? Sofi, hoppa av cykeln, för du är verkligen ute och cyklar.
3. Jag kan verkligen konstatera att jag borde bli bjuden till någon modevecka. Jag kan behöva något upplysande i min trista vardag som ö-idiot. Vem fan flyttar till en ö, egentligen?
4. Funderar på att skaffa mig ett ord som används mer frekvent än vad Paris Hilton använder That´s hot. Har precis läst om personal branding och tänkte att jag ska bygga på mitt. Är jag kankse nya Paris? Ehh, nej, inte för att vara sån, men då måste pappas imperium bestå av något annat än buffert tjat. Men i det avseendet är han dock rikast i världen.
Sänder en puss till min mor för att hon arbetar så hårt men att hon ändå har tid att tänka på mitt välbefinnande. Vilken kvinna!

Kommentarer
Postat av: Susanne

kan du inte muta IT gubben på banken, verkar enklare att påverka honom än Ulf.

2008-02-13 @ 07:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0