Caroline goes Hollywood

Åh, jag har precis haft en äkta hollywood film moment. Precis som alla kändisar har i sina filmer. Och allt hände i tvättstugan. Det är där det händer.

En tråkig tvättdag. Jag hade bokat en tid och det visade sig att hela tvättstugan var ledig, så jag fyllde alla maskinerna och insåg att jag snart skulle vara klar med tvättandet. En granne kom in, en ung tjej, så jag erbjöd henne att tvätta på min tid, så hon också skulle bli färdig fort. Sedan snackade vi skit om alla sura tanter som tycker att man tvättar på sin egen tid och inte erbjuder någon annan lite underlättning. Sedan hängde jag upp min tvätt och väntade i 16 minuter så att alla maskinerna skulle vara klara. Under tiden läste jag i min shopaholic bok. Det är detta som ska vara min filmstund om det inte framgått. Tvätta, läsa bok, prata med andra, precis som de gör på tvätteriorna i filmer. Dock skanas en del. Den fantastiskt snygga killen ska komma och bjuda ut mig på date. Historien faller där, jag vet, men man kan ju hoppas. Min hollywood film handlar alltså om en tjej i sunkiga kläder som sitter och stirrar på tvättmaskiner och läser en bubbelgumsbok. Ensam och tragisk. Kanske inte riktigt som kändisarna, mer som mitt liv. Men jag är inte bitter.  

Dagens målsättning & inställda promenad

  • Jag ska nu läsa 145 bsidor i min Kotler bok. Jag är på sidan 8. Getting there. Dock har jag mailat till det internationella sekretariatet på skolan om utlandsstudier. Idag går tankarna till Australien. Jag byter studieort i mina tankar lika ofta som jag byter underkläder. Vi får se var det slutar.
  • Jag skulle gå till skolan och skriva ut en massa papper. Det regnade förut. Då ställer man in. Jag har ju promenerat mellan tvättstugan och lägenheten. Räcker inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0