Jag hittade en blogg - är den min?

Jag har faktiskt tänkt på att blogga. precis som när jag tänker på att jag måste sluta äta godis, börja träna och äta bättre. det händer sällan och det håller i någon dag. Men nu sitter jag här. jag är i väntans tider, dock inte som i gravid. Jossan ringde precis och var uppgiven och berättade för mig att hon förstår hur jag känner varje gång hon är sen. idag var hon nämligen i tid. Men mejjanfolket är inte kända för att vara snabba.

Som effekt av en ödestigen pokerförlust förra onsdagen är jag nu skyldig att laga middag till "vinnarna" och vara deras slav för en kväll. Min plan är att de ska glömma slavandet och bara bli överväldigade över min underbara tre-rätters middag. W'll see va?! Tydligen ska de ta med sig en kärra med vin/sprit så vi får se hur kvällen slutar. Ryktet säger att vissa redan smuttat lite på flaskan. Den enda negativa är att jag har finansiering i morgon mellan 9-15. Känner jag "gruppen" rätt så springer vi till en pizzeria på lunchen. Sedan köper vi kaffe för resten av pengarna. Det ack så äckliga och gamla kaffet i kafeterian. 

Nu till mina tankar jag tänkt som jag skulle ha plitat ner här i bloggen i lördags. men alltså, Kevin oh Kevin. han van. För en gångs skull vann den rätta. Den lilla alice är ju sockersöt, men Kevin, vilken förebild. Han är invandrare sen ett år tillbaka, FÖRSÖKER OCH LÄR SIG faktiskt svenska och nu är han en invandrare med jobb. Förebild va namnet. Dessutom är han riktigt bra på att sjunga. Han har ju varit ursäkten i flera veckor för att sitta hemma hos Jossan och stjälpa i sig rödvin. Men no more Idol-kväll. Dock kan jag berätta att kommande fredag kommer bli precis lika intressant, om inte intressantare. Jag ska på systermiddag!! Vi vet alla hur det både börjar och slutar. dessutom jobbar jag på fredag och ryktet säger mig att det kan bli en jobb-afterwork. Kan bli hur kul som helst. Efter alla dessa spektakel ska jag skaka rumpa till EMD (vad de nu sjunger). 

På lördag utlovas även julfest för vännerna i Nyköping. John är värd, på ett villkor: han måste hitta sin extremt fula julgran först. Den är utfällbar och färdigklädd. Jag säger usch, han säger fantastiskt. Men jag ska hitta granen åt pojken, så jag får ännu en ursäkt till att dricka vin tills jag stupar. 

Nu måste jag kolla bakpotäterna i ugnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0