Trasighet, vinst och mina 12 pojkar

Åhhh älskade blogg, jag är tillbaka. lite sårad, men jag tror vår relation kommer att repa sig. Att stänga mig ute är inte ett sätt att lösa konflikter.

Inledningsvis tänkte jag tralla lite på ett intro till ett barnprogram: Lite trasiga och knasiga är vårt trasdocksgäng, lite trasiga och knasiga det är vår refräng. Motiv: Jag är trasig. Inte som människa, vilket många säkert anser ändå. Men fan mina kläder faller samman. Är detta ett motiv till shopping pappa? I så fall behöver jag en slant. jag blir ju inte rik på ön. Inte ens om jag skulle vilja bli callgirl skulle det finnas en marknad. Och då anser jag att det borde finnas många ensamma jävlar här på ön som Gud glömde. Tillbaka till kläderna. Igår gick jag runt i trasiga strumpor, och en tröja med kanske 5 hål. Idag likaså. En klänning med ett hål stort som tre femkronor. Jag hade även trasiga leggings som under sommaren var med om en olycka. Det var jag, Madde och en cykel. Sommarens första fylla, ja ni kanske förstår. Hålet påminner mig ständigt om denna incident, då Madde brutalt gjorde så vi föll, i hög hastighet. Hon kommer dementera detta, men mellan mig henne och Gud så vet vi alla att det var hennes fel.

Nu till generation Y:s genombrott, vinst och lycka. Min baby-boomer far ringde i söndags och medgav att jag hade haft rätt till viss del. Detta är ett hallelulja moment. Ni kommer aldrig att ana det, men en svart Mac är beställd och den dimper ner hemma hos mig inom några dagar. Detta är en vinst jag kommer bära med mig för resten av livet, och jag vann utan fackkunskaper. Bara bra förarbete och pålitliga källor. This is not bitter sweet, det är Fantastiskt. Jag lovar att ett foto kommer att publiceras på min älskade vän. Jag kommer döpa honom. Namnförslag? Dock kommer kanske bloggandet ligga nere i några dagar, det lär ju behövas en viss inlärningsperiod för detta.

Nu måste jag prata lite om gårdagen och såklart om Jossan. "Den galna göteborgaren" påminde mig i lördags om sommartiden. Jag glömde ställa om klockan, men missade inget viktigt. Hon däremot hade tenta igår. Dock var hon inte eftertenksam nog för att hon glömde att ställa om klockan på mobilen, som är hennes alarm. Hon missade tentan och kommer nu få skriva den i augusti. Stackars lilla förvirrade flicka. Det kanske värsta är att jag har spenderat ännu enhelg ensam i Visby för att alla ina vänner pluggat till denna tenta. Allt förjäves. 

Igår skulle vi dricka några las vin för att sympatisera med Jossans misstag - svepskäl - men Adde köpte en box vin och vi begav os till Mejan. Många glas vin senare (jag frågade Adde vid ett tillfälle varför han fyllde på mitt glas hela tiden, hans svar var att jag drack ur det hela tiden - märkligt -) och faktiskt två fernet, fråga inte varför, men jag var hemma och i säng vid halv tre. Kanske inte det bästa som hänt mig när jag nu ska lära mig bokföring. Men jag var aktiv och förstående under lektionen idag. Dessutom har jag numera fått hjälp av Lukas vad gäller tidningen. Vi skiter i skolatidningen och startar en egen. Det är en bättre merit. Dock var han för bakis för att infinna sig på högskolan idag så vi får väl se om detta enbart var vinsvammel. Spännande.

Till detta bloggandes sista del. Idag är dagen. Upprättelsen och revanschen kommer, den 1/4 2008. Roma ska återigen spela mot Man U. Det betyder mina pojkar mot min pojkvän. För er som inte fattar: ni kan sluta läsa min blogg för då har ni missat för mycket. Sist råkade Man U vinna med 7-1, men idag är det Romas tur. Jag har satsat allt jag har (tack vare CSN är väl det 23,50) på att deta är Romas vinstsiffror. Tro mig, jag har inte fel. Jag har aldrig fel.

Forza Roma. Viva la Mac. Salute Generation Y.

Kommentarer
Postat av: Tobbe Thalen

Whoho! .. Trodde aldrig du skulle få bli en MAC anhängare, men ACK så fel jag hade! Lycka till med den underbara maskinen! Jag kommer dock ha telefonen avstängd på kvällarna :P ... haha

2008-04-01 @ 20:32:09
URL: http://thalen.blogg.se
Postat av: Åsa Samuelson

Tycker att du verkar vara lite bitter på "min " vackra Ö !!
Hoppas att du har det bra ändå !!
Kram Åsa Samuelson

2008-04-02 @ 15:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0