Ett gott ord om Gotland

På begäran - dock även med eget samtycke - måste jag skriva någonting positivt om Gotland. Nu handlar det kanske inte direkt om denna ö utan mer om hockeylaget Visby Roma. Idag är de lätta att berömma. De vann nämligen med 7-1 mot Nynäshamn och ska nästa år spela i ettan. Wiiiii! Det var ju allt positivt jag kunde säga om Gotland för nu, men håll till godo. Plötsligt händer det. (Lika troligt som att jag kommer skrapa triss i tv).

Min dag har varit ganska aggressiv för att jag känt mig korkad. Men efter lite trevligt sällskap på hockeyn och en uppäten Kexcholkad på rekordtid känns allt bättre. Får se hur dagen i morgon börjar. En annan ljusglimt under dagen kan väl vara att jag lärt mig ett nytt italienskt ord och att jag hört från en gammal Roma vän. Man ska vara glad för det lilla. Nu ska jag fortsätta min misär i ensamhet och hoppas på att Liverpool förlorar fotbollsmatchen i CL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0